Technologia

BENTLEY CONTINENTAL GT ZDOBYWA TYTUŁ „BEST CARS” W PLEBISCYCIE “AUTO MOTOR UND SPORT”

  • Czytelnicy niemieckiego magazynu“Auto Motor und Sport” po raz drugi z rzędu wybrali Continentala GT jako zwycięzcę w kategorii zagraniczny samochód luksusowy.
  • Ponad 101 000 osób głosowało na najlepsze modele spośród 422 samochodów w 13 kategoriach.
  • W 2022 roku Bentley dostarczył najwięcej samochodów w swojej historii, a dwudrzwiowe modele Continental GT odpowiadają za prawie jedną trzecią sprzedaży marki.

Bentley Continental GT zdobył nagrodę „Best Cars” w plebiscycie organizowanym przez prestiżowy niemiecki magazyn Auto Motor und Sport. Ponad 101 000 czytelników prestiżowego tytułu głosowało na najlepsze modele spośród 422 samochodów w 13 kategoriach. To drugi rok z rzędu, gdy Continental GT zwycięża w kategorii  samochód luksusowy.

Wyrafinowany i luksusowy Grand Tourer marki Bentley po raz pierwszy pojawił się na rynku w 2003 roku, łącząc osiągi z najnowocześniejszą technologią i elegancją. Model, który znalazł uznanie czytelników “Auto Motor und Sport” to już trzecia generacja Continentala GT. Dzięki zaawansowanym funkcjom zorientowanym na kierowcę, a także wykorzystaniu silników V8 i W12, najnowszy Continental GT jest najbardziej dynamicznym samochodem drogowym, jaki kiedykolwiek zbudował brytyjski producent.

– Jesteśmy zaszczyceni otrzymaniem tej nagrody od czytelników magazynu Auto Motor und Sport, jednego z najbardziej szanowanych tytułów motoryzacyjnych na świecie. W ciągu ostatnich 20 lat stale rozwijaliśmy model Continental GT, który nadal definiuje segment, który stworzył jako pierwszy. Zdobycie tej nagrody w klasie samochodów luksusowych drugi rok z rzędu napawa nas ogromną dumą. Dziękuję wszystkim, którzy głosowali – powiedział, odbierając nagrodę podczas ceremonii w Stuttgarcie, Adrian Hallmark, prezes i dyrektor generalny Bentley Motors.

Bentley dostarczył 15 174 samochodów w 2022 roku, po raz pierwszy sprzedając ponad 15 000 pojazdów w ciągu jednego roku. Firma zanotowała także najlepszą w historii sprzedaż na rynku europejskim – region zamknął rok z dwucyfrowym wzrostem (11%), dostarczając do klientów 2809 egzemplarzy samochodów, wobec 2520 w 2021 roku. Sprzedaż modelu Continental GT w Europie stanowiła blisko 50%.

O marce

Bentley Motors to jedna z najbardziej pożądanych marek samochodów luksusowych na świecie. W siedzibie firmy w Crewe znajdują się wszystkie działy marki – projektowania, R&D, mechaniki oraz cztery linie produkcyjne modeli: Continental, Flying Spur, Bentayga i Mulsanne. Połączenie wyrafinowanego rzemiosła, opartego na umiejętnościach przekazywanych z pokolenia na pokolenie, z inżynierską biegłością oraz najnowocześniejszą technologią stanowi wyróżnik Bentleya jako jednej z brytyjskich marek samochodów luksusowych. Bentley stanowi przykład brytyjskiego wytwórstwa wysokiej jakości w najlepszym wydaniu. W zakładach w Crewe pracuje około 4 000 osób. W Polsce oficjalni dealerzy samochodów Bentley znajdują się w Warszawie i Katowicach.

Warto wiedzieć

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

One thought on “BENTLEY CONTINENTAL GT ZDOBYWA TYTUŁ „BEST CARS” W PLEBISCYCIE “AUTO MOTOR UND SPORT”

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *