Wiadomości

BENTLEY OGŁASZA WYNIKI FINANSOWE PO PIERWSZEJ POŁOWIE ROKU

  • Brytyjski producent samochodów luksusowych osiągnął w pierwszej połowie 2023 roku zysk operacyjny w wysokości 390 milionów euro.
  • To drugi najwyższy wynik w historii firmy, po bezkonkurencyjnym 2022 roku.
  • Przychody marki Bentley sięgnęły 1,681 miliarda euro, a globalna sprzedaż wyniosła 7 096 egzemplarzy.
  • Mimo trudnych warunków gospodarczych, firma utrzymuje wysoki poziom zamówień.

Bentley Motors ogłosił wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2023 roku. Brytyjski producent odnotował zysk operacyjny w wysokości 390 milionów euro – to drugi najwyższy wynik w historii firmy. W tym samym okresie 2022 roku firma osiągnęła zysk w wysokości 398 milionów euro.

Nieznacznie zmalały również przychody – w pierwszej połowie 2023 roku wyniosły one 1,681 miliarda euro, w porównaniu z 1,707 miliarda euro w 2022 roku. Mimo to, producent podkreśla, że wciąż utrzymuje się duże zainteresowanie personalizacją przez Mulliner oraz różnymi opcjami i wariantami pojazdów. Stopa zwrotu ze sprzedaży pozostała na poziomie 23,2%.

Pozytywne wyniki za pierwsze półrocze odzwierciedlają stabilność portfela naszych zamówień, które zgromadziliśmy w poprzednich miesiącach i latach. Choć obecna dynamika zamówień jest dobra, jest nieco niższa od rekordowych wyników, jakie osiągnęliśmy na niektórych kluczowych rynkach w zeszłym roku. Spodziewamy się, że warunki rynkowe w drugiej połowie roku mogą być trudniejsze, dlatego będziemy odpowiednio monitorować nasze dostawy i poziomy zapasów, zapewniając utrzymanie najwyżej jakości w każdym aspekcie funkcjonowania naszej firmy – komentuje wyniki Adrian Hallmark, prezes i dyrektor generalny Bentley Motors.

W pierwszym półroczu 2023 roku najlepiej sprzedającym się modelem okazał się luksusowy SUV Bentayga, stanowiąc 44% całkowitej sprzedaży marki. Model Flying Spur odpowiadał za 24% sprzedaży, a Continental GT i GTC zanotowały łącznie 32%.

Sprzedaż globalna spadła o 4% w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku, przy czym region Ameryki pozostaje najmocniejszym rynkiem firmy. Za nim plasują się Chiny i Europa.

Marka Bentley nadal kontynuuje swoje zaangażowanie w wiodącą w branży strategię Beyond100, która obejmuje transformację portfolio gamy modelowej na w pełni elektryczną w ciągu dekady oraz dążenie do osiągnięcia neutralności węglowej.

Warto wiedzieć

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *