Technologia

BENTLEY WPROWADZA NOWE WERSJE WYPOSAŻENIA MODELI CONTINENTAL I FLYING SPUR

Portfolio marki Bentley zostało wzbogacone o wyjątkowe opcje wyposażenia, które oferują kierowcom jeszcze wyższe poczucie komfortu, luksusu oraz ekscytującej jazdy.

Obie wersje modelu Continental (GT i GTC Azure) zostały wyposażone w elegancki i charakterystyczny grill w kolorze jasnego chromu. W standardzie tej gamy pojawiły się też 22-calowe czarne, lakierowane felgi o wysokim połysku pochodzące z modelu Flying Spur. We wnętrzu dwudrzwiowych grand tourerów pojawiły się także pikowane fotele.

Wykładzina z najwyższej jakości wełny

Wśród nowości dostępnych w standardzie najnowszej wersji modelu Azure jest wykładzina Wilton, do produkcji której wykorzystano czystą i wyselekcjonowaną odmianę wełny o wysokiej jakości. Kolor tkaniny nakładany jest metodą barwienia motków, co pozwala na lepszą kontrolę jakości barwnika i zapewnia lepsze dopasowanie odcieni. Wykładziny są również dostępne jako dodatkowa opcja w niektórych modelach poza gamą Azure. W pozostałych, do wytworzenia dywaników zastosowano nylon pochodzący z recyklingu, dzięki czemu sposób produkcji jest jeszcze bardziej zrównoważony.

Dodatkowe warianty wykończenia

W gamie Speed pojawiła się nowa dodatkowa opcja do wyboru. Elementy wykończeniowe nadwozia są teraz dostępne w nowoczesnym kolorze szarości Granite, który uzupełnia opcjonalną specyfikację Blackline. W modelach Flying Spur Speed i S zrezygnowano również z prostego łopatkowego grilla na rzecz wersji matrycowej. Inspiracją do jego powstania były modele wyścigowe z lat 20. ubiegłego wieku.

Nowością wprowadzoną jako opcja we wszystkich gamach Continental GT i Flying Spur jest wykończenie listwy bocznej drzwi oraz listwy deski rozdzielczej w ciemnym odcieniu szczotkowanego aluminium, które po raz pierwszy pojawiło się w modelu Bentayga.

Brytyjskie samochody w odcieniu turkusu

Bentley do gamy swoich wszystkich modeli wprowadził również opcjonalny lakier nadwozia w nowym kolorze, który stanowi mieszankę błękitu i zieleni – Topaz Blue.

Warto wiedzieć

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *