Technologia

BENTLEY WPROWADZA NOWE WERSJE WYPOSAŻENIA MODELI CONTINENTAL I FLYING SPUR

Portfolio marki Bentley zostało wzbogacone o wyjątkowe opcje wyposażenia, które oferują kierowcom jeszcze wyższe poczucie komfortu, luksusu oraz ekscytującej jazdy.

Obie wersje modelu Continental (GT i GTC Azure) zostały wyposażone w elegancki i charakterystyczny grill w kolorze jasnego chromu. W standardzie tej gamy pojawiły się też 22-calowe czarne, lakierowane felgi o wysokim połysku pochodzące z modelu Flying Spur. We wnętrzu dwudrzwiowych grand tourerów pojawiły się także pikowane fotele.

Wykładzina z najwyższej jakości wełny

Wśród nowości dostępnych w standardzie najnowszej wersji modelu Azure jest wykładzina Wilton, do produkcji której wykorzystano czystą i wyselekcjonowaną odmianę wełny o wysokiej jakości. Kolor tkaniny nakładany jest metodą barwienia motków, co pozwala na lepszą kontrolę jakości barwnika i zapewnia lepsze dopasowanie odcieni. Wykładziny są również dostępne jako dodatkowa opcja w niektórych modelach poza gamą Azure. W pozostałych, do wytworzenia dywaników zastosowano nylon pochodzący z recyklingu, dzięki czemu sposób produkcji jest jeszcze bardziej zrównoważony.

Dodatkowe warianty wykończenia

W gamie Speed pojawiła się nowa dodatkowa opcja do wyboru. Elementy wykończeniowe nadwozia są teraz dostępne w nowoczesnym kolorze szarości Granite, który uzupełnia opcjonalną specyfikację Blackline. W modelach Flying Spur Speed i S zrezygnowano również z prostego łopatkowego grilla na rzecz wersji matrycowej. Inspiracją do jego powstania były modele wyścigowe z lat 20. ubiegłego wieku.

Nowością wprowadzoną jako opcja we wszystkich gamach Continental GT i Flying Spur jest wykończenie listwy bocznej drzwi oraz listwy deski rozdzielczej w ciemnym odcieniu szczotkowanego aluminium, które po raz pierwszy pojawiło się w modelu Bentayga.

Brytyjskie samochody w odcieniu turkusu

Bentley do gamy swoich wszystkich modeli wprowadził również opcjonalny lakier nadwozia w nowym kolorze, który stanowi mieszankę błękitu i zieleni – Topaz Blue.

Warto wiedzieć

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *