Wiadomości

CUPRA Formentor na liście bestsellerów. Hiszpański crossover podbija polskie floty

  • CUPRA Formentor znalazła się na 8. miejscu w rankingu przeprowadzonym przez portal autokatalog.pl, który dotyczy najczęściej rejestrowanych przez firmy modeli samochodów.
  • W sierpniu klienci biznesowi zarejestrowali łącznie 672 pojazdów marki CUPRA, w tym 493 egzemplarzy modelu Formentor.
  • Flagowy model hiszpańskiej marki dostępny jest w ramach trzech produktów finansowych: Leasing JAK ABONAMENT, Leasing KLASYCZNY oraz NAJEM dla firm.

CUPRA Formentor, flagowy model hiszpańskiej marki ma już 3 lata i od samego początku cieszy się uznaniem branży oraz klientów zarówno tych indywidualnych, jak i flotowych. CUPRA przekonuje jednak, że szczyt popularności sportowego crossovera jest jeszcze przed nami. Świadczyć o tym może m.in. sierpniowy ranking przeprowadzony przez portal autokatalog.pl, w którym model Formentor znalazł się w TOP 10 najczęściej rejestrowanych przez firmy marek. W sierpniu klienci instytucjonalni zarejestrowali łącznie 672 samochodów CUPRA, w tym 493 egzemplarzy modelu Formentor.

CUPRA od początku roku notuje kolejne rekordy w Polsce. W okresie od stycznia do sierpnia całkowita sprzedaż marki, łącznie wśród klientów biznesowych i indywidualnych, wzrosła o 235% z 1 931 zarejestrowanych aut w 2022 roku, do 4 552 nowych rejestracji w 2023 roku.

Oryginalny wizerunek

CUPRA Formentor to nie tylko wydajność i osiągi. Model ten cechuje się również wyjątkowym designem i zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, co sprawia, że może być idealny dla firm, które także chcą się wyróżniać – nie tylko na drodze, ale również w biznesie. Elegancka linia nadwozia łączy się z odważnymi, miedzianymi detalami i drapieżnym przodem z powiększonymi wlotami powietrza. Wnętrze jest za to bardziej sportowe, dzięki skórzanym fotelom CUP zapewniającym doskonałe podparcie boczne i komfort, a także cyfrowemu kokpitowi 10,25″, który dostarcza najważniejszych danych dotyczących jazdy w polu widzenia kierowcy.

Jesteśmy marką dla ludzi, którzy chcą się wyróżnić i szukają czegoś oryginalnego. Czynnik ten ma również bardzo duże znaczenie w aspekcie flotowym. Samochody CUPRA mogą stać się najlepszą wizytówką każdej firmy poprzez przyciągający wygląd, a równocześnie będą doskonałymi autami benefitowymi dla pracowników – tłumaczy Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT i CUPRA.

Oferta dla firm

Flagowy model marki przyciąga przedsiębiorców również za sprawą atrakcyjnych formach finansowych. Obecnie w ramach modelu Formentor dostępne są trzy produkty finansowe dla firm: Leasing JAK ABONAMENT, Leasing KLASYCZNY oraz NAJEM dla firm.

Leasing JAK ABONAMENT cechuje się niższą kwotą miesięcznych rat. Jest tak dlatego, że firma spłaca wyłącznie przewidywaną utratę wartości samochodu. Możliwe jest również regulowanie wysokości miesięcznej raty, ustalając okres spłaty, roczny limit kilometrów i opłatę wstępną – od 0 do 30%. Umowa zawierana jest na okres 3-4 lat. Po jej upływie firma może odkupić samochód po cenie ustalonej podczas podpisywania umowy bądź wymienić go na nowy model.

Kolejna z propozycji to Leasing KLASYCZNY idealny dla firm, które po zakończeniu umowy chcą otrzymać samochód na własność. W tej formie finansowania koszt auta jest rozłożony na opłatę wstępną, miesięczne raty oraz końcową wartość wykupu. Najemca sam ustala podstawowe parametry leasingu – tym samym zyskuje opcję elastycznego dostosowania wysokości miesięcznych rat do własnych potrzeb oraz możliwości finansowych przedsiębiorstwa. Dodatkowo do wyboru ma długość okresu leasingowania, wysokość opłaty końcowej oraz wstępnej, która wynosi od 0% do 45%.

Z kolei w opcji NAJMU wszystkie koszty zawarte są w jednej, miesięcznej opłacie. Istnieje również możliwość wniesienia opłaty początkowej do 10% wartości samochodu i obniżenia tym samym ponoszonych miesięcznych kosztów. Dodatkowo na koniec finansowania oraz po zwrocie auta firma może wybrać kolejny pojazd w ramach nowej umowy. Czas trwania wynajmu wynosi od 1 do 4 lat i w tym czasie możliwa jest wymiana pojazdu nawet co rok.

Warto wiedzieć

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *