Technologia

CUPRA i Primavera Sound ogłaszają line-up przyszłorocznej edycji festiwalu

Ogłoszono line-up festiwalu Primavera Sound 2023. W ramach nowej koncepcji „Mirroring you, I’ll be your mirror” przyszłoroczne wydarzenie odbędzie się nie tylko w Barcelonie, ale także w Madrycie. Marka CUPRA, która jest Partnerem festiwalu opublikowała z tej okazji video prezentujące wirtualną przestrzeń Metahype. Platforma zostanie uruchomiona w pierwszej połowie przyszłego roku.

Współpraca marki CUPRA z jednym z najpopularniejszych w Europie festiwali Primavera Sound, w 2023 roku wkroczy w kolejny rozdział, otwierając nowe ekscytujące możliwości. Kolejna edycja wydarzenia przyciągnie wyjątkowych artystów nie tylko do Barcelony, ale po raz pierwszy w historii festiwalu także do Madrytu. Line-upy wydarzeń będą takie same dla obu miast, odzwierciedlając nową koncepcję „Mirroring you, I’ll be your Mirror”.  

CUPRA wciąż zaskakuje. Ogłoszenie line-upu przyszłorocznej edycji Primavera Sound to nie tylko największe nazwiska światowych gwiazd muzyki, ale także narodziny zupełnie nowej edycji. Koncepcja „Mirroring you, I’ll be your mirror” to deklaracja skierowana do naszych odbiorców: poprzez produkty i unikalne doświadczenia CUPRA jest lustrem dla następnych pokoleń, zarówno w świecie rzeczywistym, jak i w metaverse – powiedział Antonino Labate, Dyrektor ds. Strategii, Rozwoju Biznesu i Operacji w CUPRA.

Ogłoszeniu nazwisk gwiazd, które wystąpią podczas przyszłorocznej edycji festiwalu towarzyszyła publikacja emocjonalnego materiału video, w którym prawdziwy świat odbija się w cyfrowym krajobrazie – wirtualnej przestrzeni Metahype. W filmie pokazano dwa awatary, które jadą CUPRĄ Tavascan na Primavera Sound w Barcelonie i Madrycie. Wśród ogłoszonych gwiazd znajdują się m.in.: Blur, Calvin Harris, Måneskin i Depeche Mode.

Metahype to wirtualna przestrzeń współpracy, w ramach której marki, start-upy i twórcy treści mogą organizować szeroką gamę wydarzeń, spotkań i doświadczeń, celem tworzenia i dzielenia się kulturą. Premiera wirtualnej platformy została zaplanowana na pierwszą połowę 2023 roku.

Film z pełną listą artystów, którzy wystąpią podczas Primavera Sound w Barcelonie i Madrycie dostępny jest pod poniższym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=N7OJ9R8nBu0

CUPRA to marka łącząca niekonwencjonalny styl, emocje i wyjątkowe osiągi. Powstała w 2018 roku w Barcelonie. Siedziba firmy znajduje się w miejscowości Martorell, a sprzedaż odbywa się poprzez sieć wyspecjalizowanych punktów na całym świecie.  

W 2021 roku CUPRA utrzymała trend wzrostowy i napędzana sukcesem Formentora potroiła swoją sprzedaż, uzyskując poziom niemal 80 000 egzemplarzy. 

Udowadniając, że elektryfikacja i sportowy charakter doskonale do siebie pasują, w 2021 roku CUPRA zaprezentowała pierwszy w 100% elektryczny samochód marki – CUPRA Born. W 2022 roku firma poszerzyła gamę tego modelu o pojazdy z różnymi pojemnościami akumulatorów, a także o mocniejszą wersję e-Boost. Marka wprowadziła również ekskluzywną, limitowaną edycję modelu CUPRA Formentor VZ5. 

W 2024 roku premierę będzie miał drugi całkowicie elektryczny model marki – CUPRA Tavascan oraz pierwszy zelektryfikowany sportowy SUV, czyli CUPRA Terramar. Rok później na motoryzacyjnym rynku pojawi się najbardziej radykalna interpretacja miejskiego samochodu elektrycznego marki, inspirowana koncepcją CUPRA UrbanRebel.

CUPRA jest oficjalnym partnerem motoryzacyjnym klubu FC Barcelona oraz sponsorem zawodów World Padel Tour i eSports Club Finetwork KOI. Wspiera takie projekty jak festiwal Primavera Sound oraz produkcja łodzi motorowych we współpracy z De Antonio Yachts.

Ambasadorzy marki stanowią część międzynarodowego zespołu CUPRA Tribe i chcą być siłą napędową zmian. Wśród nich są: miejski artysta działający pod pseudonimem TV Boy, złoci medaliści olimpijscy Adam Peaty, Melvin Richardson i Saúl Craviotto, niemiecki bramkarz Marc ter Stegen oraz zdobywczyni Złotej Piłki i najlepsza piłkarka FIFA, Alexia Putellas. Od 2022 roku polskim Partnerem marki CUPRA jest Szymon Godziek, zawodnik specjalizujący się w ekstremalnym freestyle’u MTB i freeride.

Warto wiedzieć

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *