CUPRA – odważny design dla tych, którzy lubią się wyróżnić. Na co stawiają polscy klienci marki?

  • CUPRA oferuje szeroki zakres opcji personalizacji pojazdów, co pozwala na dostosowanie samochodu do indywidualnych preferencji klienta.
  • Prawie połowa polskich klientów, spośród bogatej oferty marki, decyduje się na zakup modeli wyposażonych w silniki powyżej 200KM, które zapewniają bardziej dynamiczną jazdę.
  • Aż 93% konsumentów doposaża swój samochód w automatyczną skrzynię biegów typu DSG, a 48% decyduje się na system BeatsAudioTM, który zapewnia doskonałe wrażenia muzyczne.

Wielu klientów salonów samochodowych lubi wyróżniać się na drodze. Oryginalny, emocjonalny design, sportowy charakter i szeroki wybór lakierów – to wszystko sprawia, że samochody marki CUPRA są wybierane przez kierowców, którzy stawiają na odważne i nieszablonowe rozwiązania. Hiszpański producent oferuje bogatą gamę możliwości personalizacji, która umożliwia indywidualne dostosowanie samochodu do własnych preferencji. Na co stawiają klienci CUPRY?

Dla miłośników wygody i kontroli

W standardowej ofercie marki klienci mogą wybierać spośród kilku wariantów silnikowych. Z danych sprzedażowych wynika, że 7% dotychczasowych klientów marki CUPRA zdecydowało na wyposażenie swojego auta w manualną skrzynię biegów. Natomiast mając na uwadze wygodę, aż 93% konsumentów wybrało automatyczną skrzynię biegów typu DSG. Z kolei aż 47% polskich klientów wybiera silniki powyżej 200KM. Klienci mają do wyboru także w pełni elektryczny model CUPRA Born, który dostępny jest w dwóch wersjach – z akumulatorem o mocy 58 kWh oraz 77 kWh do wyboru.

Dla tych, którzy chcą się wyróżnić

Jedną z najbardziej oczywistych możliwości personalizacji jest dobór koloru lakieru przy zakupie auta. Samochody marki CUPRA przyciągają uwagę nie tylko dzięki bogatej ofercie kolorystycznej czy oryginalnym miedzianym elementom, ale także za sprawą niecodziennej, matowej karoserii. Najczęściej wybieranym kolorem w Polsce z całej gamy kolorystycznej hiszpańskiego producenta jest Magnetic Tech – decyduje się na niego aż 28% klientów. Z danych sprzedażowych wynika również, że już około 10% polskich klientów marki zdecydowało się dodatkowo na pokrycie samochodu matowym lakierem. Opcja ta dostępna jest przy wyborze wszystkich modeli aut oferowanych przez markę. Z kolei ci, które chcą jeszcze mocniej podkreślić, to jak ważny jest dla nich styl, mogą wzbogacić swój samochód o nowy pakiet: Cooper+, który dostępny jest wyłącznie w modelu CUPRA Formentor i obejmuje 18-calowe, matowe felgi w kolorze czarnym z miedzianymi elementami.

Dla ceniących bezpieczeństwo

CUPRA umożliwia swoim klientom możliwość wzbogacenia konfiguracji pojazdu o pakiet Protect, łączący w sobie alarm z funkcją SAFE, pozwalający na zwiększenie ochrony samochodu przed kradzieżą, z systemem ochrony pasażerów Pre-Crash Assist. Na tego typu dodatkowe zabezpieczenia decyduje się 75% polskich klientów marki.

Dla tych, którzy chcą słuchać

W bogatej ofercie wyposażenia nie mogło zabraknąć specjalnego pakietu dla melomanów, którzy lubią umilać sobie jazdę ulubionymi dźwiękami. CUPRA z myślą o właśnie takich klientach oferuje możliwość konfiguracji swoich modeli o system audio premium. Pakiet BeatsAudioTM oferuje wysokiej jakości dźwięk o mocy 395W, składający się z 8 głośników, subwoofera i opcji surround. Z danych sprzedażowych marki wynika, że 48% klientów zdecydowało się do tej pory doposażyć swój samochód w system BeatsAudioTM. Dostępny jest on w każdym modelu hiszpańskiej marki.

Warto wiedzieć

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Technologia w motoryzacji

Technologia w motoryzacji odgrywa kluczową rolę w rozwoju nowoczesnych pojazdów, poprawie bezpieczeństwa, efektywności paliwowej i komfortu podróży. Oto kilka kluczowych obszarów, w których technologia ma istotny wpływ na branżę motoryzacyjną:

  1. Elektryfikacja: Rozwój pojazdów elektrycznych jest jednym z najważniejszych trendów w motoryzacji. Elektryczne samochody są bardziej ekologiczne, ponieważ nie emitują gazów cieplarnianych ani innych zanieczyszczeń. Postęp w technologii baterii, takich jak baterie litowo-jonowe, umożliwia zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych.
  2. Autonomiczne pojazdy: Technologie autonomiczne umożliwiają samodzielne poruszanie się pojazdów bez udziału kierowcy. Systemy te wykorzystują zaawansowane czujniki, kamery, radar i sztuczną inteligencję do analizy otoczenia i podejmowania decyzji podczas jazdy.
  3. Connectivity (łączność): Samochody stały się coraz bardziej połączone z internetem, co umożliwia dostęp do różnych usług online, nawigacji w czasie rzeczywistym, integracji z smartfonami oraz zdalnego monitorowania i zarządzania pojazdem.
  4. Technologie bezpieczeństwa: W motoryzacji rozwijane są zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy antykolizyjne, ostrzeżenia o martwym polu, asystenty parkowania, systemy monitorowania zmęczenia kierowcy i wiele innych, mających na celu zminimalizowanie ryzyka wypadków drogowych.
  5. Efektywność paliwowa: Badania nad nowymi technologiami silników i alternatywnymi źródłami napędu mają na celu zwiększenie efektywności paliwowej pojazdów. Do tego celu wykorzystuje się hybrydowe rozwiązania, paliwa alternatywne (np. wodór), a także rozwija się coraz bardziej zaawansowane silniki spalinowe.
  6. Design i materiały: Technologia wpływa także na projektowanie pojazdów i używane materiały. Wykorzystanie lekkich materiałów, takich jak włókna węglowe czy aluminium, pomaga w zwiększeniu efektywności paliwowej i osiągach pojazdu.
  7. E-mobilność i ładowanie: Rozwój infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych staje się coraz ważniejszy, aby umożliwić szybkie i wygodne ładowanie baterii. Technologie ładowania, zarówno w domu, jak i na stacjach publicznych, są obszarem intensywnego rozwoju.
  8. Sztuczna inteligencja (AI): AI znajduje zastosowanie w różnych obszarach motoryzacji, w tym w systemach autonomicznych, systemach bezpieczeństwa, analizie danych diagnostycznych i prognozowaniu konserwacji pojazdów.

W miarę postępu technologicznego można spodziewać się dalszych innowacji, które będą kształtować przyszłość branży motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *