tarcze hamulcowe
Serwis

Czy nacinane tarcze hamulcowe są lepsze od tych tradycyjnych?

Zastanawiasz się nad wyborem zakupu nacinanych tarcz hamulcowych do swojego samochodu? Czy będzie to lepszy wybór od tych tradycyjnych tarcz? I czy rzeczywiście poprawi skuteczność hamowania?

Nacinane tarcze hamulcowe zwiększą Twoją skuteczność hamowania

Nacięcia na tarczy hamulcowej zapewniają lepszą pracę hamulców ze względu na zwiększony przepływ powietrza, tarcze i klocki nie nagrzewają się tak szybko jak w przypadku tradycyjnego systemu hamulcowego. Współczynnik tarcia, również jest dużo wyższy. Podczas jazdy po mokrej powierzchni otwory przerywają warstwę wody, która tworzy się na powierzchni tarczy. Tyczy się to również redukcji gazów, które są skutkiem wysokich temperatur, które tworzy proces tarcia klocków i tarczy.

Dla kogo przeznaczone są nacinane tarcze hamulcowe?

Tego rodzaju tarcze najczęściej używane są przez osoby, które mocne eksploatują hamulce podczas swojej jazdy. Na pewno użytkownicy sportowych samochodów, będą zadowoleni z nacinanych tarcz hamulcowych, ponieważ świetnie sprawdzają się w nawet najtrudniejszych warunkach na torze czy trudnym terenie. Nacięcia zwiększają, również odporność na pękanie.

Oferta tarcz od EBC Brakes

Nasze tarcze sprawdzą się w najtrudniejszych warunkach torowych i nie tylko. Spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Wszystkie nacinane tarcze hamulcowe są produkowane w Wielkiej Brytanii. Dedykowany wzór zmniejsza hałas hamowania podczas jazdy i zmniejszają temperaturę nagrzewania się klocków.

Źródło: ebcbrakes.pl

Warto wiedzieć

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.