hama
Technologia

Indukcyjne ładowanie w podróży

Polacy spędzają średnio od pięciu do aż dziewięciu godzin w korkach miesięcznie. W tym czasie chętnie chwytają za smartfona i przeglądają Internet. Współczesne telefony jednak nie posiadają wytrzymałych baterii i nierzadko te rozładowują się w ekspresowym tempie. Dlatego, aby uniknąć tego problemu, warto zainwestować w niedrogą, a skuteczną ładowarkę. Hama proponuje rozwiązanie indukcyjne, które przypadnie do gustu każdemu kierowcy, który lubi niebanalne rozwiązania, szybkość ładowania i dba o akumulator.

Magnetyczny dotyk w technologii Qi

Ładowarka, o której mowa to model „Magnetic Touch”, który gwarantuje szybkość ładowania dostosowaną do urządzenia. Zoptymalizowany proces ładowania oszczędza akumulator, a tym samym wydłuża jego trwałość. Wszystko to opakowane jest w ekskluzywnej formie na wysoki połysk. Może przypaść do gustu nie tylko paniom za kierownicą, ale też panom ceniącym ładne dodatki. Smartfon naładujemy za pomocą bezprzewodowej technologii Qi. Urządzenie mocujemy dzięki obrotowemu zaciskowi na kratce wentylacyjnej w pozycji pionowej lub poziomej

Bez plątaniny kabli

Ładowarka „Magic Touch” jest kompatybilna ze wszystkimi urządzeniami końcowymi w samochodzie i umożliwia bardzo szybkie ładowanie bez potrzeby zastosowania kabli. Sam proces ładowania odbywa się automatycznie po zamocowaniu, a jeśli chcemy go zakończyć, wystarczy po prostu zdjąć smartfon ze stacji. Ładowarka działa również, gdy telefon umieszczony jest w futerale, a bezpieczne mocowanie zapewnia właściwe jego właściwe przyleganie do ładowarki. Zakres napięcia wejściowego mieści się w przedziale 100 – 240 V, natomiast napięcie wyjściowe to 5 V. Urządzenie działa z maksymalnym prądem ładowania o wartości 1 A.

Dobrze dobrana ładowarka samochodowa to na pewno przydatne urządzenie, które powinno znajdować się w każdym pojeździe. Jeśli zdecydujemy się dodatkowo na produkt z technologią indukcyjnego ładowania, możemy być pewni, że przetrwamy każdy korek uliczny pozostając w kontakcie ze światem (zarówno tym wirtualnym jak i rzeczywistym). Za zestaw Hama „Magnetic Touch” zapłacimy 99,90 zł. Więcej informacji na www.hama.pl

Warto wiedzieć

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.