hama
Technologia

Indukcyjne ładowanie w podróży

Polacy spędzają średnio od pięciu do aż dziewięciu godzin w korkach miesięcznie. W tym czasie chętnie chwytają za smartfona i przeglądają Internet. Współczesne telefony jednak nie posiadają wytrzymałych baterii i nierzadko te rozładowują się w ekspresowym tempie. Dlatego, aby uniknąć tego problemu, warto zainwestować w niedrogą, a skuteczną ładowarkę. Hama proponuje rozwiązanie indukcyjne, które przypadnie do gustu każdemu kierowcy, który lubi niebanalne rozwiązania, szybkość ładowania i dba o akumulator.

Magnetyczny dotyk w technologii Qi

Ładowarka, o której mowa to model „Magnetic Touch”, który gwarantuje szybkość ładowania dostosowaną do urządzenia. Zoptymalizowany proces ładowania oszczędza akumulator, a tym samym wydłuża jego trwałość. Wszystko to opakowane jest w ekskluzywnej formie na wysoki połysk. Może przypaść do gustu nie tylko paniom za kierownicą, ale też panom ceniącym ładne dodatki. Smartfon naładujemy za pomocą bezprzewodowej technologii Qi. Urządzenie mocujemy dzięki obrotowemu zaciskowi na kratce wentylacyjnej w pozycji pionowej lub poziomej

Bez plątaniny kabli

Ładowarka „Magic Touch” jest kompatybilna ze wszystkimi urządzeniami końcowymi w samochodzie i umożliwia bardzo szybkie ładowanie bez potrzeby zastosowania kabli. Sam proces ładowania odbywa się automatycznie po zamocowaniu, a jeśli chcemy go zakończyć, wystarczy po prostu zdjąć smartfon ze stacji. Ładowarka działa również, gdy telefon umieszczony jest w futerale, a bezpieczne mocowanie zapewnia właściwe jego właściwe przyleganie do ładowarki. Zakres napięcia wejściowego mieści się w przedziale 100 – 240 V, natomiast napięcie wyjściowe to 5 V. Urządzenie działa z maksymalnym prądem ładowania o wartości 1 A.

Dobrze dobrana ładowarka samochodowa to na pewno przydatne urządzenie, które powinno znajdować się w każdym pojeździe. Jeśli zdecydujemy się dodatkowo na produkt z technologią indukcyjnego ładowania, możemy być pewni, że przetrwamy każdy korek uliczny pozostając w kontakcie ze światem (zarówno tym wirtualnym jak i rzeczywistym). Za zestaw Hama „Magnetic Touch” zapłacimy 99,90 zł. Więcej informacji na www.hama.pl

Warto wiedzieć

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *