jazda w zimie
Praktyka

Jak powinna wyglądać bezpieczna jazda w zimie?

Jak dobrze wiemy zima nie jest najlepszą porą do jazdy samochodem jeśli chodzi o warunki drogowe. Szczególnie jeśli mamy mocny silnik, tym bardziej powinniśmy uważać. W tym artykule poruszymy temat bezpiecznej jazdy w zimę.

Bezpieczna jazda w zimie – Czym się powinna charakteryzować?

Na początku warto odpalić silnik i poczekać, aby olej silnikowy nabrał odpowiedniej temperatury. Rekomendowany czas pracy do jednej minuty na biegu jałowym. Gdy udajemy się w podróż samochodem warto starać się jechać na początku na niższych obrotach, aby silnik nabrał temperatury. Bezpieczna jazda w zimie powinna charakteryzować się szczególną uwagą na ostre zakręty. Przyczepność w zimę jest dużo mniejsza niż w przypadku sezonu letniego.

Przygotowanie samochodu do bezpiecznej jazdy w zimę

Przede wszystkim przed rozpoczęciem jazdy powinniśmy odpowiednio do tego przygotować samochód. Odśnieżmy śnieg z szyb, aby zapewnić sobie pełną widoczność. Warto w tym celu użyć skrobaczki lub płynu rozmrażającego. Przed wejściem do samochodu, warto zadbać o wytrzepane buty ze śniegu, aby zapobiec wilgoci i zaparowanych szyb. Bezpieczna jazda w zimie to, również odpowiednie przygotowanie auta do jazdy.

Dodatkowe informacje

Warto, również zwrócić uwagę na poślizgi, bezpieczna jazda ma to do siebie, że powinniśmy unikać takich sytuacji na tyle ile to możliwe. Niestety jeśli posiadamy samochód z dużą liczbą koni pod maskę, to kusi do spróbowania jazdy „bokiem”. Takie manewry powinny być przeprowadzane w kontrolowanych warunkach na torze, a nie na drodze publicznej. Zachowajmy zdrowy rozsądek i szczególną ostrożność podczas jazdy w zimę.

Źródło: premiumrental.pl

Warto wiedzieć

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Główny Urząd Statystyczny podaje, że w 2020 roku w Polsce zarejestrowanych było niecałe 33 mln pojazdów samochodowych i ciągników, a także prawie 1,7 mln motocykli. To przyrost o niecały milion w przypadku pojazdów samochodowych i ciągników oraz o ponad 80 tys. motocykli w porównaniu z 2019 r.

Analiza rynku motoryzacyjnego, wykazała, że liczba zarejestrowanych samochodów osobowych wzrosła z 24,4 mln w 2019 r. do ponad 25,1 mln w 2020 r.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *