jazda w zimie
Praktyka

Jak powinna wyglądać bezpieczna jazda w zimie?

Jak dobrze wiemy zima nie jest najlepszą porą do jazdy samochodem jeśli chodzi o warunki drogowe. Szczególnie jeśli mamy mocny silnik, tym bardziej powinniśmy uważać. W tym artykule poruszymy temat bezpiecznej jazdy w zimę.

Bezpieczna jazda w zimie – Czym się powinna charakteryzować?

Na początku warto odpalić silnik i poczekać, aby olej silnikowy nabrał odpowiedniej temperatury. Rekomendowany czas pracy do jednej minuty na biegu jałowym. Gdy udajemy się w podróż samochodem warto starać się jechać na początku na niższych obrotach, aby silnik nabrał temperatury. Bezpieczna jazda w zimie powinna charakteryzować się szczególną uwagą na ostre zakręty. Przyczepność w zimę jest dużo mniejsza niż w przypadku sezonu letniego.

Przygotowanie samochodu do bezpiecznej jazdy w zimę

Przede wszystkim przed rozpoczęciem jazdy powinniśmy odpowiednio do tego przygotować samochód. Odśnieżmy śnieg z szyb, aby zapewnić sobie pełną widoczność. Warto w tym celu użyć skrobaczki lub płynu rozmrażającego. Przed wejściem do samochodu, warto zadbać o wytrzepane buty ze śniegu, aby zapobiec wilgoci i zaparowanych szyb. Bezpieczna jazda w zimie to, również odpowiednie przygotowanie auta do jazdy.

Dodatkowe informacje

Warto, również zwrócić uwagę na poślizgi, bezpieczna jazda ma to do siebie, że powinniśmy unikać takich sytuacji na tyle ile to możliwe. Niestety jeśli posiadamy samochód z dużą liczbą koni pod maskę, to kusi do spróbowania jazdy „bokiem”. Takie manewry powinny być przeprowadzane w kontrolowanych warunkach na torze, a nie na drodze publicznej. Zachowajmy zdrowy rozsądek i szczególną ostrożność podczas jazdy w zimę.

Źródło: premiumrental.pl

Warto wiedzieć

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *