Wiadomości

Pierwsza podróż Lamborghini Revuelto

Lamborghini Revuelto, pierwszy supersportowy samochód hybrydowy marki, odbył właśnie swoją inauguracyjną podróż po włoskich drogach i torze. Model, który dysponuje innowacyjną energią trzech silników elektrycznych, przemierzał centrum Bolonii, wzgórza Valdobbiadene oraz kręte ścieżki Monte Grappa. Przejazd Revuelto zakończył się na torze Piero Taruffi Vallelunga, niedaleko Rzymu. Dźwięk silnika V12 to prawdziwy koncert mocy.

Pierwsza podróż Lamborghini Revuelto została zaplanowana, tak aby kierowca mógł w pełni poczuć możliwości pojazdu, na które składają się: silnik spalinowy V12 typu plug-in HPEV oraz napęd elektryczny. Samochód rozpoczął swój premierowy przejazd z centrum Bolonii, następnie udając się w stronę wzgórz Valdobbiadene oraz krętych ścieżek Monte Grappa. Finałem tej ekscytującej trasy był tor Piero Taruffi Vallelunga, niedaleko Rzymu, na którym można było poczuć prawdziwe emocje z jazdy.

Model Revuelto na nowo definiuje pojęcie osiągów, uosobia sportowy charakter oraz przyjemność z jazdy. Pojazd rozpędza się od 0 do 100 km /h w zaledwie 2,5 sekundy, a od 0 do 200 km/h w mniej niż 7 sekund. Jego prędkość maksymalna to aż 350 km/h.

Najwyższe osiągi oraz wyjątkową dynamikę samochodu uzyskano dzięki wprowadzeniu elektrycznego wektorowania momentu obrotowego oraz napędu na cztery koła dostępnego również w trybie w pełni elektrycznym. Dzięki temu model jest idealnym samochodem torowym, jak też kompanem codziennej jazdy. 

Partnerem marki Lamborghini w zakresie opon dla modelu Revuelto jest firma Bridgestone. Aby podnieść sportowe i wysokoprędkościowe osiągi samochodu opracowała niestandardowe opony Potenza Sport. Zaprojektowano także kombinację wydajności, w której zastosowano opony o rozmiarach 265/35 ZR20 na przedniej osi, oraz 345/30 ZR21 Potenza Sport na tylnej osi. Odpowiadając na wszystkie potrzeby kierowców modelu Revuelto, powstały też specjalne opony Bridgestone Blizzak LM005.

Warto wiedzieć

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *