Q Service Castrol startuje z nową kampanią. W roli głównej – Bartosz Ostałowski

Sieć warsztatów samochodowych Q Service Castrol ruszyła z nową kampanią wizerunkową, z drifterem Bartoszem Ostałowskim, ambasadorem marki. Działania obejmują produkcję materiałów video, które będą udostępniane w mediach społecznościowych marki oraz publikowane w ramach kampanii online i social media (Facebook, Instagram, YouTube). Za ich realizację odpowiada agencja 360° Czomolungma Kolektyw.

Sieć warsztatów samochodowych Q Service Castrol w swojej najnowszej kampanii wizerunkowej zwraca uwagę na cztery kwestie, na które w swojej dotychczasowej działalności kładzie największy nacisk. Wśród nich wyróżnić można wysoką jakość realizowanych usług, wysoki poziom obsługi klienta, dogodną lokalizację serwisów oraz potrójną gwarancję: na silnik, hamulce i opony.

W spotach realizowanych przez Q Service Castrol pojawia się Bartosz Ostałowski, drifter i wieloletni ambasador marki, współpracujący z nią od kilku lat. W krótkich filmach zachęca do korzystania z usług oferowanych przez sieć warsztatów. Każdy z materiałów nawiązuje z kolei do wspomnianych wcześniej obszarów działalności marki.

Kampania wystartowała w sierpniu i potrwa do października. Materiały filmowe zostaną opublikowane w mediach społecznościowych Q Service Castrol.

Współpraca pomiędzy Q Service Castrol a Bartoszem Ostałowskim rozpoczęła się w 2018 roku. Początkowo Bartosz był ambasadorem firmy Inter Cars, która zaangażowała driftera m.in. do kampanii wizerunkowych oraz uczestnictwa w eventach organizowanych przez dystrybutora, np. Inter Cars Motor Show.

Marka Q Service Castrol  również dołączyła do aktywnego wspierania sportowca. W ramach działań ambasadorskich Q Service Castrol umożliwiło kierowcy umieszczenie swojego logo na pojeździe oraz kombinezonie, w którym Ostałowski rywalizuje.

To kolejna kampania marki realizowana z udziałem sportowców. W 2019 roku Q Service Castrol rozpoczął współpracę z utytułowanymi polskimi siatkarzami – Piotrem Gruszką, Zbigniewem Bartmanem oraz Katarzyną Skowrońską, realizując kampanię „Asy Serwisowe”.

– Dotychczasowe kampanie promujące nasze projekty i przedsięwzięcia cieszyły się pozytywnym odbiorem. Naszym głównym celem jest dotarcie z komunikacją do nowych klientów, zarówno po stronie użytkowników pojazdów, jak i właścicieli warsztatów samochodowych. Mamy nadzieję, że najnowsze spoty, do których zaangażowaliśmy naszego wieloletniego ambasadora Bartosza Ostałowskiego równie mocno przyciągną obecnych, ale też przyszłych klientów sieci – komentuje Marta Ciesielska, kierownik sieci serwisowych Q Service Castrol.

Q Service Castrol jest siecią warsztatów samochodowych, która powstała w 2018 roku jako wspólna inicjatywa dwóch partnerów – Inter Cars oraz producenta olejów silnikowych Castrol. W tym roku marka obchodzi 5-lecie swojego istnienia, a w sieci zrzeszonych jest ponad 500 warsztatów samochodowych.

Warto wiedzieć

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Technologia w motoryzacji

Technologia w motoryzacji odgrywa kluczową rolę w rozwoju nowoczesnych pojazdów, poprawie bezpieczeństwa, efektywności paliwowej i komfortu podróży. Oto kilka kluczowych obszarów, w których technologia ma istotny wpływ na branżę motoryzacyjną:

  1. Elektryfikacja: Rozwój pojazdów elektrycznych jest jednym z najważniejszych trendów w motoryzacji. Elektryczne samochody są bardziej ekologiczne, ponieważ nie emitują gazów cieplarnianych ani innych zanieczyszczeń. Postęp w technologii baterii, takich jak baterie litowo-jonowe, umożliwia zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych.
  2. Autonomiczne pojazdy: Technologie autonomiczne umożliwiają samodzielne poruszanie się pojazdów bez udziału kierowcy. Systemy te wykorzystują zaawansowane czujniki, kamery, radar i sztuczną inteligencję do analizy otoczenia i podejmowania decyzji podczas jazdy.
  3. Connectivity (łączność): Samochody stały się coraz bardziej połączone z internetem, co umożliwia dostęp do różnych usług online, nawigacji w czasie rzeczywistym, integracji z smartfonami oraz zdalnego monitorowania i zarządzania pojazdem.
  4. Technologie bezpieczeństwa: W motoryzacji rozwijane są zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy antykolizyjne, ostrzeżenia o martwym polu, asystenty parkowania, systemy monitorowania zmęczenia kierowcy i wiele innych, mających na celu zminimalizowanie ryzyka wypadków drogowych.
  5. Efektywność paliwowa: Badania nad nowymi technologiami silników i alternatywnymi źródłami napędu mają na celu zwiększenie efektywności paliwowej pojazdów. Do tego celu wykorzystuje się hybrydowe rozwiązania, paliwa alternatywne (np. wodór), a także rozwija się coraz bardziej zaawansowane silniki spalinowe.
  6. Design i materiały: Technologia wpływa także na projektowanie pojazdów i używane materiały. Wykorzystanie lekkich materiałów, takich jak włókna węglowe czy aluminium, pomaga w zwiększeniu efektywności paliwowej i osiągach pojazdu.
  7. E-mobilność i ładowanie: Rozwój infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych staje się coraz ważniejszy, aby umożliwić szybkie i wygodne ładowanie baterii. Technologie ładowania, zarówno w domu, jak i na stacjach publicznych, są obszarem intensywnego rozwoju.
  8. Sztuczna inteligencja (AI): AI znajduje zastosowanie w różnych obszarach motoryzacji, w tym w systemach autonomicznych, systemach bezpieczeństwa, analizie danych diagnostycznych i prognozowaniu konserwacji pojazdów.

W miarę postępu technologicznego można spodziewać się dalszych innowacji, które będą kształtować przyszłość branży motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *