W pierwszym półroczu 2023 roku Automobili Lamborghini ponownie odnotowało rekordowe wyniki pod względem sprzedaży, obrotów i rentowności, głównie dzięki sukcesowi komercyjnemu modeli Urus i Huracán, które odegrały kluczową rolę w osiągnięciu światowych dostaw na poziomie 5 341 egzemplarzy, co stanowi o 4,9% więcej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Sukces marki spod znaku byka jest również wynikiem udanego debiutu modelu Lamborghini Revuelto.
Firma odnotowuje również wzrost przychodów, które wyniosły do 1 421 mln euro, co stanowi poprawę o 6,7% w porównaniu z tym samym okresem 2022 roku. Zysk operacyjny zwiększył się z kolei o 7,2% do rekordowych 456 mln euro w stosunku do 425 mln euro w 2022 roku. W rezultacie wskaźnik zysku ze sprzedaży (RoS) wzrósł do 32,1%.
– Wszystko to miało miejsce w roku, który możemy uznać za wyjątkowy dla Lamborghini. Oprócz obchodów 60. rocznicy założenia firmy mieliśmy także debiut Lamborghini Revuelto, pierwszego hybrydowego samochodu w naszej historii oraz prezentację modelu SC63, najbardziej zaawansowanego samochodu wyścigowego marki, który jest wynikiem wdrażania strategii „Direzione Cor Tauri”, dążącej do pełnej elektryfikacji naszej gamy – komentuje Stephan Winkelmann, przewodniczący i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.
W pierwszej połowie 2023 roku rozkład sprzedaży samochodów Lamborghini odzwierciedlał imponujące wyniki. Regiony EMEA, obie Ameryki oraz obszary Azji i Pacyfiku odebrały odpowiednio 2285, 1857 i 1199 luksusowych pojazdów marki. Pod względem poszczególnych rynków, najwięcej samochodów dostarczono do Stanów Zjednoczonych (1625), a następnie do Wielkiej Brytanii (514), Niemiec (511), Chin kontynentalnych, Hongkongu i Makau (450), Japonii (280) oraz Włoch (270).
– Cieszymy się, że z powodzeniem realizujemy strategię wzrostu marki Lamborghini. Ten korzystny trend wzmacnia nasze przekonanie, że zakończymy bieżący rok z kolejnymi rekordowymi wynikami we wszystkich kluczowych wskaźnikach finansowych, a nasza rentowność utwierdzi pozycję Lamborghini jako jednej z wiodących marek w segmencie luksusowym – dodaje Paolo Poma, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy Automobili Lamborghini.
Najważniejsze wydarzenia pierwszej połowy 2023 roku obejmują wprowadzenie na rynek nowego modelu Lamborghini Revuelto, który został zaprezentowany w marcu, a już obecnie zamówienia obejmują ponad 2 lata produkcji, oraz debiut modelu SC63, hybrydowego prototypu LMDh zaprojektowanego do rywalizacji na najwyższym poziomie wyścigów wytrzymałościowych.