Yanosik nagradza aktywnych kierowców – korzystaj z aplikacji, zbieraj punkty i wygrywaj.

Jazda z aplikacją Yanosik opłaca się z wielu względów, o czym wie każdy korzystający z niej kierowca. Jednak nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że opłaca się także pozostać aktywnym jej użytkownikiem. Dlaczego? Yanosik nagradza za każdą formę aktywności punktami, za które przyznaje atrakcyjne nagrody.

Aktywizowanie kierowców to prawdziwa sztuka

I Yanosik ją posiadł. Marka niejednokrotnie podkreślała, że jej społeczność jest niezwykle zaangażowana, co potwierdzają choćby statystyki: 2,1 mln aktywnych użytkowników miesięcznie oraz nowe zgłoszenia z trasy, dodawane do systemu co około 2 sekundy.

Oczywiście to nie wszystkie dane, którymi Yanosik może się chwalić. Podsumowania wspólnych akcji z policją, w ramach których w aplikacji pojawiają się quizy tematyczne, także cieszą się uznaniem zmotoryzowanych Polaków.

Na co dzień jednak Yanosik aktywizuje swoich kierowców w inny sposób. Użytkownicy systemu mogą zdobywać punkty za swoją aktywność z aplikacją, co przyczynia się do podnoszenia poziomów, a dalej rangi kierowcy.

Aplikacja dla kierowców z własnym taryfikatorem

Taryfikator Yanosik nie dotyczy mandatów i punktów karnych, ale premii dla kierowców za dokonaną aktywność w aplikacji.

  • Nagradzamy użytkowników Yanosik za każdą aktywność z naszą aplikacją. W ten sposób doceniamy udział kierowców w kształtowaniu i promowaniu bezpiecznych nawyków za kółkiem. Punkty są przyznawane zgodnie z naszym taryfikatorem ale będą też rozdawane kierowcom za osiągnięcia. Dodatkowo, przewidzieliśmy również bonusowe premie za wykonanie konkretnych zadań lub przekroczenie progów. Zdobyte punkty będą się sumować i zostaną przeliczone na poziomy, a te z kolei będą klasyfikować użytkownika do konkretnej rangi – tłumaczy Zuzanna Kachlicka, Yanosik

Odświeżona wersja grywalizacji w aplikacji Yanosik oznacza zmiany w starej. Użytkownicy, którzy zdążyli już zbudować swoją silną pozycję w rankingu, nie muszą się jednak martwić. Historia punktów konta kierowcy zostanie przeliczona na nowy system, a ilość punktów będzie zmieniona, zgodnie z nowymi zasadami.

Oznacza to ryzyko spadku osiągniętej rangi, jednak zespół ekspertów Yanosik zapewnia, że nie będą one obniżane.

  • Jeśli nowa punktacja oznaczałaby dla użytkownika niższą rangę, niż ta, którą uzyskał przed wprowadzeniem zmian, nie musi się martwić. W systemie wciąż będzie widniała jego „stara” ranga, natomiast różnica odnajdzie swoje odzwierciedlenie w poziomach, które będą już liczone na nowych zasadach grywalizacji – tłumaczy Zuzanna Kachlicka, Yanosik

Użytkownicy Yanosik przywiązują ogromną uwagę do swoich wyników w aplikacji, bowiem za odpowiednie rangi i ilość punktów, można zdobyć zaszczytne miejsce w rankingu.

  • Mieliśmy okazję zapoznać się z silnymi emocjami kierowców, w kontekście podobnej formy rywalizacji, podczas ubiegłorocznej edycji Yanosik TOUR, gdy postanowiliśmy nagrodzić trzech użytkowników z największą liczbą przejechanych kilometrów z aplikacją Yanosik. To było niesamowite doświadczenie, które pokazało nam, jak chętnie kierowcy prezentowali swoje wyniki, nie tylko podczas wydarzenia, ale także w naszych mediach społecznościowych. Zwycięzca tego wyzwania, który na swoim koncie miał zapisany wynik 1 009 100 km, zaimponował nie tylko całej ekipie Yanosik, ale również innym użytkownikom, jednocześnie motywując ich do wzmożenia swojej aktywności – komentuje Małgorzata Dąbrowska, Yanosik

Prestiżowy ranking dla najlepszych kierowców

W każdej formie rywalizacji, liczy się wynik i zdobyte miejsce. Nie inaczej będzie w grywalizacji w aplikacji Yanosik. Każdy użytkownik będzie mógł zawalczyć o swoją pozycję w rankingu. Zmieni się jednak jego forma – z ogólnej, na tygodniową.

  • Dotychczas do dyspozycji użytkowników Yanosik był ranking ogólny. W odświeżonej wersji grywalizacji w aplikacji, wprowadziliśmy ranking tygodniowy, w którym będzie znacznie łatwiej zdobyć miejsce. Tygodniowy licznik rankingu będzie startował w każdy poniedziałek i potrwa do niedzieli. W tym czasie kierowca będzie miał szansę powalczyć o wysoką pozycję w rankingu, dzięki swojej aktywności. Premiowana będzie nie tylko jazda z aplikacją Yanosik, ale także wiele innych działań, takich jak słuchanie Radia Yanosik, głosowanie na ulubione utwory, odwiedzanie kolejnych województw w Polsce, zdobywanie podziękowań od innych kierowców i korzystanie z usług w aplikacji – informuje Małgorzata Dąbrowska, Yanosik

Eksperci z zespołu Yanosik przewidzieli również dodatkowe nagrody dla kierowców, za tzw. kombo dni. Zdobycie dodatkowej premii będzie możliwe za codzienne korzystanie z aplikacji. I uwaga, nie trzeba będzie pokonywać z nią setek kilometrów, by zdobyć więcej punktów, wystarczy przejechać każdego dnia co najmniej 2 km.

  • W ramach grywalizacji będziemy premiować codzienne korzystanie z aplikacji Yanosik, także na krótkich trasach. Aby zaliczyć dzień, należy przejechać minimum 2 kilometry. Jeden dzień jazdy będzie nagradzany 20 punktami. Z kolei, następny dzień jazdy z rzędu, będzie nagradzany dodatkowymi 30 punktami, kolejny 40 punktami premii, i tak do pełnego tygodnia, za który można otrzymać 80 punktów premii. Jeśli tzw. kombo będzie trwało dłużej, to kierowca pozostanie na poziomie 80 punktów premii tak długo, aż nie przerwie jazd – tłumaczy Zuzanna Kachlicka, Yanosik

Jak w każdej grze, rywalizacja prowadzi do zwycięstwa, a to z kolei musi zostać zwieńczone odpowiednią nagrodą. Yanosik nie zapomniał także o tym aspekcie. Aktywni kierowcy mogą liczyć na dedykowane podziękowania, nakładki na avatary i grafiki na swoje media społecznościowe, a nawet na wyłączenie reklam na okres 30 dni, przy bardziej zaawansowanych osiągnięciach.

Zasady gry Yanosik są proste – im większa aktywność użytkowników aplikacji, tym więcej punktów i wyższa ranga. Marka już wystartowała z odświeżoną wersją gry, która jest dostępna dla wszystkich użytkowników aplikacji. Podejmiecie się wyzwania?

Warto wiedzieć

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Technologia w motoryzacji

Technologia w motoryzacji odgrywa kluczową rolę w rozwoju nowoczesnych pojazdów, poprawie bezpieczeństwa, efektywności paliwowej i komfortu podróży. Oto kilka kluczowych obszarów, w których technologia ma istotny wpływ na branżę motoryzacyjną:

  1. Elektryfikacja: Rozwój pojazdów elektrycznych jest jednym z najważniejszych trendów w motoryzacji. Elektryczne samochody są bardziej ekologiczne, ponieważ nie emitują gazów cieplarnianych ani innych zanieczyszczeń. Postęp w technologii baterii, takich jak baterie litowo-jonowe, umożliwia zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych.
  2. Autonomiczne pojazdy: Technologie autonomiczne umożliwiają samodzielne poruszanie się pojazdów bez udziału kierowcy. Systemy te wykorzystują zaawansowane czujniki, kamery, radar i sztuczną inteligencję do analizy otoczenia i podejmowania decyzji podczas jazdy.
  3. Connectivity (łączność): Samochody stały się coraz bardziej połączone z internetem, co umożliwia dostęp do różnych usług online, nawigacji w czasie rzeczywistym, integracji z smartfonami oraz zdalnego monitorowania i zarządzania pojazdem.
  4. Technologie bezpieczeństwa: W motoryzacji rozwijane są zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy antykolizyjne, ostrzeżenia o martwym polu, asystenty parkowania, systemy monitorowania zmęczenia kierowcy i wiele innych, mających na celu zminimalizowanie ryzyka wypadków drogowych.
  5. Efektywność paliwowa: Badania nad nowymi technologiami silników i alternatywnymi źródłami napędu mają na celu zwiększenie efektywności paliwowej pojazdów. Do tego celu wykorzystuje się hybrydowe rozwiązania, paliwa alternatywne (np. wodór), a także rozwija się coraz bardziej zaawansowane silniki spalinowe.
  6. Design i materiały: Technologia wpływa także na projektowanie pojazdów i używane materiały. Wykorzystanie lekkich materiałów, takich jak włókna węglowe czy aluminium, pomaga w zwiększeniu efektywności paliwowej i osiągach pojazdu.
  7. E-mobilność i ładowanie: Rozwój infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych staje się coraz ważniejszy, aby umożliwić szybkie i wygodne ładowanie baterii. Technologie ładowania, zarówno w domu, jak i na stacjach publicznych, są obszarem intensywnego rozwoju.
  8. Sztuczna inteligencja (AI): AI znajduje zastosowanie w różnych obszarach motoryzacji, w tym w systemach autonomicznych, systemach bezpieczeństwa, analizie danych diagnostycznych i prognozowaniu konserwacji pojazdów.

W miarę postępu technologicznego można spodziewać się dalszych innowacji, które będą kształtować przyszłość branży motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *