CUPRA Ateca – SUV o sportowym charakterze

  • CUPRA Ateca zapewnia kierowcy w pełni dynamiczną jazdę dzięki m.in. napędowi na cztery koła, zawieszeniu DCC oraz wydajnym hamulcom z zaciskami Brembo.
  • Pierwszy seryjnie produkowany model barcelońskiej marki posiada silnik o mocy 300 KM oraz osiąga prędkość od 0 do 100 km w zaledwie 4,9 sekundy.
  • Sportowego charakteru nadają CUPRZE Atece takie szczegóły, jak elektryczne fotele kubełkowe oraz odpowiednio sprofilowane pedały z dopasowanym podnóżkiem.

Wśród dostępnych na rynku samochodów typu SUV CUPRA Ateca wyróżnia się swoim drapieżnym designem, sportowymi możliwościami, a także komfortem podróżowania. Pierwszy seryjnie produkowany pojazd barcelońskiej marki został zaprojektowany, aby odpowiadać na oczekiwania najbardziej wymagających fanów motoryzacji, dla których osiągi są najważniejsze.

Drapieżność z napędem na cztery koła

Dzięki automatycznej skrzyni biegów DSG, napędowi na cztery koła, zawieszeniu DCC oraz wydajnym hamulcom z zaciskami Brembo, CUPRA Ateca zapewnia kierowcy w pełni dynamiczną jazdę. Za sportowe osiągi odpowiada silnik o mocy 300 KM, zapewniający aż 6 trybów jazdy. Wybierając profil CUPRA Drive, kierowca może poczuć jeszcze bardziej ekscytujące wrażenia z jazdy. Co więcej, przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi zaledwie 4,9 sekundy. O sportowym charakterze tego modelu świadczy także jego design. Akcentowana, solidna maska i agresywne reflektory LED, nadają Atece nietuzinkowy wygląd i sprawiają, że nie sposób przejść obok niej obojętnie.

Sportowa również w środku

O drzemiącym w modelu CUPRA Ateca sportowym potencjale świadczy także wnętrze samochodu. Model ten wyposażony jest w elektryczne, sportowe fotele kubełkowe w kolorze Black Dinamica lub Petrol Blue. Trudno nie dostrzec także wykonanych z ciemnego aluminium pedałów z dopasowanym podnóżkiem, który sprawi, że jazda będzie jeszcze bardziej komfortowa. Kierownica pozwala z kolei na swobodną zmianę biegów za pomocą łopatek, a znajdujący się na niej przycisk pozwala przełączać się między profilami jazdy, dając szybki dostęp do odblokowania jeszcze bardziej sportowego potencjału.

Wygodne, kubełkowe fotele w połączeniu z kierownicą zaprojektowaną z myślą o komforcie właściciela stanowią połączenie idealne. Siadając za sterami modelu CUPRA Ateca, można doświadczyć wszystkiego co najlepsze w SUV-ach, czyli komfortu, przestronności, a jednocześnie odczuć prawdziwie sportowe wrażenia z jazdy – zauważa Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT i CUPRA.

Warto wiedzieć

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Technologia w motoryzacji

Technologia w motoryzacji odgrywa kluczową rolę w rozwoju nowoczesnych pojazdów, poprawie bezpieczeństwa, efektywności paliwowej i komfortu podróży. Oto kilka kluczowych obszarów, w których technologia ma istotny wpływ na branżę motoryzacyjną:

  1. Elektryfikacja: Rozwój pojazdów elektrycznych jest jednym z najważniejszych trendów w motoryzacji. Elektryczne samochody są bardziej ekologiczne, ponieważ nie emitują gazów cieplarnianych ani innych zanieczyszczeń. Postęp w technologii baterii, takich jak baterie litowo-jonowe, umożliwia zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych.
  2. Autonomiczne pojazdy: Technologie autonomiczne umożliwiają samodzielne poruszanie się pojazdów bez udziału kierowcy. Systemy te wykorzystują zaawansowane czujniki, kamery, radar i sztuczną inteligencję do analizy otoczenia i podejmowania decyzji podczas jazdy.
  3. Connectivity (łączność): Samochody stały się coraz bardziej połączone z internetem, co umożliwia dostęp do różnych usług online, nawigacji w czasie rzeczywistym, integracji z smartfonami oraz zdalnego monitorowania i zarządzania pojazdem.
  4. Technologie bezpieczeństwa: W motoryzacji rozwijane są zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy antykolizyjne, ostrzeżenia o martwym polu, asystenty parkowania, systemy monitorowania zmęczenia kierowcy i wiele innych, mających na celu zminimalizowanie ryzyka wypadków drogowych.
  5. Efektywność paliwowa: Badania nad nowymi technologiami silników i alternatywnymi źródłami napędu mają na celu zwiększenie efektywności paliwowej pojazdów. Do tego celu wykorzystuje się hybrydowe rozwiązania, paliwa alternatywne (np. wodór), a także rozwija się coraz bardziej zaawansowane silniki spalinowe.
  6. Design i materiały: Technologia wpływa także na projektowanie pojazdów i używane materiały. Wykorzystanie lekkich materiałów, takich jak włókna węglowe czy aluminium, pomaga w zwiększeniu efektywności paliwowej i osiągach pojazdu.
  7. E-mobilność i ładowanie: Rozwój infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych staje się coraz ważniejszy, aby umożliwić szybkie i wygodne ładowanie baterii. Technologie ładowania, zarówno w domu, jak i na stacjach publicznych, są obszarem intensywnego rozwoju.
  8. Sztuczna inteligencja (AI): AI znajduje zastosowanie w różnych obszarach motoryzacji, w tym w systemach autonomicznych, systemach bezpieczeństwa, analizie danych diagnostycznych i prognozowaniu konserwacji pojazdów.

W miarę postępu technologicznego można spodziewać się dalszych innowacji, które będą kształtować przyszłość branży motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *