SEAT Leon IV generacji. Hiszpanie postawili na komfort jazdy

  • Zaprezentowany po raz pierwszy 28 stycznia 2020 roku SEAT Leon IV to kolejna już odsłona cieszącego się ogromnym zainteresowaniem samochodu hiszpańskiego producenta.
  • Dostępny jako 5-drzwiowy hatchback lub kombi, w wersjach wyposażenia Reference, Style, Full LED, Xcellence i FR – przyciąga nie tylko swoją sylwetką, ale i możliwościami.
  • 18-calowe felgi aluminiowe Performance Machined, dynamiczne kierunkowskazy i panoramiczny szyberdach pozwalają cieszyć się komfortem z każdej podróży.

Chociaż oficjalna premiera miała miejsce 4 lata temu, to czwarta generacja SEAT-a Leona wciąż potrafi zaskoczyć niejednego kierowcę. Dostępna w kilku wersjach wyposażenia, takich jak FR, Xcellence, Reference, Style czy Full LED, zapewnia użytkownikom komfort podróżowania i szereg możliwości. Atutem tego samochodu są nie tylko jego hiszpańskie korzenie, widoczne w przyciągającej wzrok sylwetce, ale też usportowione wnętrze, które daje ogromne możliwości i zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy.

Dać się ponieść

SEAT Leon IV generacji wyposażony jest w 18-calowe felgi aluminiowe Performance Machined, które pozwalają kierowcy pewnie podróżować po nawet najtrudniejszej drodze. Pewności dodają także stylowe, dynamiczne kierunkowskazy, które sprawią, że samochód nie pozostanie niezauważony podczas pokonywania zakrętów zarówno w miejskiej dżungli, jak i podczas wyprawy poza miasto. To jednak nie jedyne zalety tego modelu – SEAT Leon oferuje kierowcy i pasażerom panoramiczny szyberdach, pozwalający promieniom świetlnym rozjaśnić wygodne fotele, pokryte wysokiej jakości tapicerką.

Atutem czwartej generacji SEAT-a Leona jest nacisk, jaki został położony na komfort podróżowania. Projektanci zadbali o to, by zarówno kierowca, jak i pasażer korzystali z szeregu wygód zarówno podczas dłuższych, jak i krótszych tras. Panoramiczny dach oświetlający wnętrze w dzień lub wyprofilowane fotele, to tylko część z elementów, które poprawiają jakość z jazdy. Przy tym modelu nie można zapomnieć także o pojemnym bagażniku, w którym swój ekwipunek bez problemu pomieści cała rodzina wybierając się na ferie – przyznaje Katarzyna Dziomdziora, PR managerka marek SEAT i CUPRA.

Komfort w zasięgu wzroku

Światło słoneczne, padające przez szyberdach to nie jedyne rozwiązanie świetlne, na jakie warto zwrócić uwagę w tym modelu. Otaczające wnętrze diody LED SEAT-a Leona witają kierowcę i pasażerów łukiem światła, rozciągającym się na całą szerokość deski rozdzielczej. To połączenie designu i funkcjonalności pozwala w przyjazny sposób rozświetlić wnętrze pojazdu, nadając mu odpowiedniego klimatu, bez obaw o rozpraszanie kierowcy w czasie prowadzenia pojazdu.

Pośrodku deska rozdzielcza jest delikatnie nachylona w stronę kierowcy, co zapewnia mu z kolei lepszy dostęp do 10-calowego systemu Navi z dotykowym suwakiem. Dodatkowo SEAT Leon IV generacji wyposażony jest w lampkę bezpieczeństwa, która zacznie migać, ostrzegając pasażerów w sytuacji, gdy otwieranie drzwi jest niebezpieczne. Z kolei skórzana, wielofunkcyjna, sportowa, podgrzewana kierownica umożliwia użytkownikowi sterowanie dźwiękiem i nawigacją oraz kontrolowanie asystentów jazdy bez konieczności odrywania od niej rąk.

Do końca stycznia klienci indywidualni mogą teraz skorzystać z oferty Kredyt Jak Abonament. Dzięki czemu w przypadku wpłaty własnej na poziomie 30% miesięczna rata brutto dla modelu SEAT Leon wyniesie już od 1044 zł. Z kolei przedsiębiorcy mogą skorzystać z Leasingu Jak Abonament, aby dopasować wysokość miesięcznej raty netto w zależności od poziomu wniesionej przez siebie opłaty własnej. I tak model ten wyniesie ich 544zł netto/mies.

Warto wiedzieć

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Technologia w motoryzacji

Technologia w motoryzacji odgrywa kluczową rolę w rozwoju nowoczesnych pojazdów, poprawie bezpieczeństwa, efektywności paliwowej i komfortu podróży. Oto kilka kluczowych obszarów, w których technologia ma istotny wpływ na branżę motoryzacyjną:

  1. Elektryfikacja: Rozwój pojazdów elektrycznych jest jednym z najważniejszych trendów w motoryzacji. Elektryczne samochody są bardziej ekologiczne, ponieważ nie emitują gazów cieplarnianych ani innych zanieczyszczeń. Postęp w technologii baterii, takich jak baterie litowo-jonowe, umożliwia zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych.
  2. Autonomiczne pojazdy: Technologie autonomiczne umożliwiają samodzielne poruszanie się pojazdów bez udziału kierowcy. Systemy te wykorzystują zaawansowane czujniki, kamery, radar i sztuczną inteligencję do analizy otoczenia i podejmowania decyzji podczas jazdy.
  3. Connectivity (łączność): Samochody stały się coraz bardziej połączone z internetem, co umożliwia dostęp do różnych usług online, nawigacji w czasie rzeczywistym, integracji z smartfonami oraz zdalnego monitorowania i zarządzania pojazdem.
  4. Technologie bezpieczeństwa: W motoryzacji rozwijane są zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy antykolizyjne, ostrzeżenia o martwym polu, asystenty parkowania, systemy monitorowania zmęczenia kierowcy i wiele innych, mających na celu zminimalizowanie ryzyka wypadków drogowych.
  5. Efektywność paliwowa: Badania nad nowymi technologiami silników i alternatywnymi źródłami napędu mają na celu zwiększenie efektywności paliwowej pojazdów. Do tego celu wykorzystuje się hybrydowe rozwiązania, paliwa alternatywne (np. wodór), a także rozwija się coraz bardziej zaawansowane silniki spalinowe.
  6. Design i materiały: Technologia wpływa także na projektowanie pojazdów i używane materiały. Wykorzystanie lekkich materiałów, takich jak włókna węglowe czy aluminium, pomaga w zwiększeniu efektywności paliwowej i osiągach pojazdu.
  7. E-mobilność i ładowanie: Rozwój infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych staje się coraz ważniejszy, aby umożliwić szybkie i wygodne ładowanie baterii. Technologie ładowania, zarówno w domu, jak i na stacjach publicznych, są obszarem intensywnego rozwoju.
  8. Sztuczna inteligencja (AI): AI znajduje zastosowanie w różnych obszarach motoryzacji, w tym w systemach autonomicznych, systemach bezpieczeństwa, analizie danych diagnostycznych i prognozowaniu konserwacji pojazdów.

W miarę postępu technologicznego można spodziewać się dalszych innowacji, które będą kształtować przyszłość branży motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *