Technologia

3 cechy wideorejestratora, które cię zaskoczą

Minął już czas, gdy wideorejestratory były jedynie samochodowymi gadżetami – obecnie kierowcy coraz częściej przekonują się, że rejestratory jazdy mogą okazać się bardzo użytecznym narzędziem podczas podróży samochodem. Nic więc dziwnego, że producenci prześcigają się w prowadzaniu na rynek coraz to nowszych rozwiązań, które podniosą wartość kamer samochodowych. Przedstawiamy 3 niezwykłe funkcje tych urządzeń, które nadal zaskakują wielu kierowców.

Ciekawostka nr 1: znajdź zaparkowany samochód

Pojechałeś na zakupy i zostawiłeś samochód na parkingu przy galerii handlowej. Wydawało ci się, że zaparkowałeś go w charakterystycznym miejscu, jednak po powrocie stwierdzasz, że nie możesz go znaleźć! Część aut odjechała, zaparkowały nowe i otoczenie całkiem się zmieniło, a ty nerwowo biegasz po parkingu, zastanawiając się, jak teraz wrócisz do domu? Gdybyś miał w samochodzie wideorejestrator z funkcją „Znajdź samochód”, poszukiwania byłyby proste!

„Znajdź zaparkowany samochód” to funkcja, która występuje obecnie tylko w jednym modelu na polskim rynku: Mio MiVue 818. Opcja ta wymaga włączenia aplikacji MiVue Pro App i połączenia smartfonu z wideorejestratorem za pomocą Bluetooth. Gdy zakończymy trasę, MiVue 818 wyśle na nasz smartfon współrzędne miejsca, gdzie zostawiliśmy samochód. W momencie powrotu na parking, aplikacja określi nasze aktualne położenie i z dokładnością do kilku metrów i wytyczy drogę do miejsca, gdzie stoi zaparkowane auto.

Ciekawostka nr 2: wbudowana kilometrówka

Kamera Mio MiVue 818 posiada jeszcze jedną funkcję, niespotykaną u innych wideorejestratorów: ewidencję przebiegu. Jeśli jeździsz służbowym samochodem, to zapewne wiesz, jak problematyczna bywa konieczność obliczania tzw. „kilometrówki”. Jeśli jednak wyposażysz swój służbowy pojazd w kamerę MiVue 818, sporządzenie raportu z twoich służbowych wyjazdów stanie się dziecinnie proste! Opcja ta przyda się również małym firmom, które posiadają kilka służbowych samochodów i szukają sposobu na zweryfikowanie do jakich celów pracownicy używają aut.

Aby skorzystać z funkcji „Ewidencja przebiegu”, wystarczy za pomocą Bluetooth sparować smartfon, na którym jest dedykowana aplikacja MiVue Pro App z kamerą MiVue 818, a następnie uruchomić funkcję. Dzięki temu wideorejestrator zapamięta dane o tym w jakim czasie, kiedy oraz ile kilometrów przejechaliśmy. W aplikacji MiVue Pro App za pomocą odpowiednich tagów można też określić czy był to przejazd służbowy czy prywatny. Aplikacja pozwala też w szybki i wygodny sposób wygenerować raport w formacie pdf.

Ciekawostka nr 3: Inteligentny tryb parkingowy

Trzecią przydatną i użyteczną funkcją, która charakteryzuje kamerę Mio MiVue 818 jest inteligentny tryb parkingowy, który uruchamia się automatycznie po wyłączeniu silnika. Samo nagrywanie zostaje uruchomione, gdy czujnik wykryje ruch lub uderzenie blisko przodu pojazdu. Dodatkowo, urządzenie jest kompatybilne z kamerą tylną Mio MiVue A50, która w trakcie jazdy zarejestruje wszystko to, co dzieje za samochodem. Dzięki dodatkowemu zasilaniu Mio MiVue Smartbox III można korzystać nie tylko z pasywnego, ale również aktywnego trybu parkingowego. Wbudowane WiFi oraz Bluetooth ułatwią komunikację kamery ze smartfonem oraz niezbędną aktualizację oprogramowania.

Dodatkowe cechy

Oprócz powyższych unikatowych funkcji Mio MiVue 818 posiada także inne rozwiązania, które przypadną do gustu każdemu kierowcy. Jednym z nich jest system ostrzegania o odcinkowym pomiarze prędkości. W trakcie przejazdu przez taki odcinek kierowca otrzyma alert dźwiękowy oraz świetlny informujący o tym, że auto znajduje się w strefie pomiaru lub się do niej zbliża. Podobne powiadomienie otrzyma, gdy na weryfikowanym odcinku będzie poruszał się zbyt szybko. Wideorejestrator oszacuje czas i prędkość jaka jest niezbędna, by bezpiecznie i bez mandatu pokonać trasę.

Dodatkowo Mio MiVue 818 oferuje nagrania najwyższej jakości. Połączenie, szklanych soczewek, przysłony F1.8, szerokiego, rzeczywistego kąta widzenia 140O oraz możliwość dostosowania rozdzielczości obrazu do naszych preferencji pozwoli otrzymać wysokiej jakości nagrania. Mio MiVue 818 umożliwia także nagrywanie w rozdzielczości 2K 1440p oraz przy gęstości zapisu 60 kl./s – dzięki temu nawet przy dużej prędkości nagranie będzie płynne, a wszystkie szczegóły będą widoczne.

 Mio MiVue 818 nagrywa z gęstością zapisu wynoszącą 60 klatek na sekundę. W tym modelu zastosowało unikatową technologię Mio Night Vision, która zapewnia równie dobrą jakość nagrań również w niesprzyjających warunkach oświetleniowych jak noc, szarówka, czy nierównomiernie padające oświetlenie.

Mio MiVue 818 możecie kupić na stronie https://bit.ly/3Dr626q w cenie 599 złotych.

MiTAC International Corp. zostało założone w 1982 roku i rozpoczęło swoją działalność w Hsinchu Science Park (HCSP), na Tajwanie. Od tej pory MiTAC rozwinęło się w międzynarodową organizację, która oferuje usługi z następujących dziedzin: produkcja systemów elektronicznych (ESM), zintegrowane zarządzanie rozwojem i produkcją (JDM), produkcja sprzętu dla firm zewnętrznych (ODM) oraz produkcja urządzeń dla marek własnych (OEM i OPM).

MiTAC posiada także takie globalne marki jak Mio, Magellan, Navman oraz TYAN, zajmuje się również dystrybucją urządzeń GPS oraz serwerów na całym świecie. Firma tworzy też rozwiązania i produkty dla technologii „chmury”. Przedstawicielstwa MiTAC znajdują się na całym świecie, a firma zatrudnia obecnie 9000 pracowników w skali globalnej. Bogate doświadczenie MiTAC umożliwia dostarczanie produktów i usług dopasowanych dokładnie do potrzeb jej klientów.

Warto wiedzieć

Pomimo stabilnej pozycji i dobrych perspektyw, w najbliższych latach polską branżę motoryzacyjną czekają liczne wyzwania. Główne z nich wiążą się z programem UE dotyczącym przejścia z pojazdów napędzanych silnikami spalinowymi na zeroemisyjne do 2035 roku. Planowana transformacja będzie wymagała ogromnych inwestycji w infrastrukturę, rozwój technologii i szkolenia pracowników. Aby sprostać tym oczekiwaniom niezbędna będzie restrukturyzacja linii produkcyjnych w polskich zakładach wytwórczych, które koncentrują się obecnie głównie na małych samochodach osobowych z tradycyjnymi silnikami. 

Tylko w pierwszych dziewięciu miesiącach 2020 r. produkcja pojazdów silnikowych na europejskich rynkach wschodzących spadła o 23 proc. W 2021 r. Europa była najsłabszym rynkiem świata w sektorze automotive. W drugim półroczu ubiegłego roku spadła ilość rejestracji nowych pojazdów. Początek roku 2022 pokazał, że liczba ta była niższa niż w analogicznych miesiącach w trzech ostatnich latach. Ma to związek m.in. z zakłóceniami łańcuchów dostaw i problemami z dostępnością materiałów potrzebnych do produkcji aut.

Polska będzie musiała zmierzyć się z perspektywą utraty przewagi konkurencyjnej w kilku segmentach branży motoryzacyjnej, co ma związek z rosnącymi kosztami pracy w kraju.

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *