SEAT stawia na zrównoważony rozwój dzięki specjalnej edycji Marina Pack

  • SEAT kontynuuje współpracę z SEAQUAL INITIATIVE, aby napędzać zrównoważony rozwój, jednocześnie chroniąc zasoby naturalne Morza Śródziemnego. Recyklingowany materiał SEAQUAL® YARN zostanie wykorzystany do produkcji foteli w modelach hiszpańskiej marki.
  • Producent z Martorell rozpoczyna również współpracę z firmą Autoneum, wykorzystując materiał LABEL blue by BORGERS® do pokrycia podłóg i tworzenia wykładzin, który powstaje z odpadów pochodzących z dna oceanów.
  • Produkcja modeli z serii Marina Pack rozpocznie się w czerwcu 2023 roku.

Marka SEAT kontynuuje swoją współpracę z SEAQUAL INITIATIVE, aby wspierać rozwój nowatorskich rozwiązań oraz działać na rzecz ochrony zasobów naturalnych, szczególnie w obszarze Morza Śródziemnego. Jednocześnie hiszpański producent rozpoczyna nową współpracę z firmą Autoneum, stając się pierwszą marką w branży, wykorzystującą materiały z recyklingu LABEL blue by BORGERS®, które pomogą w wydobyciu z dna oceanów ponad 2 milionów plastikowych butelek rocznie.

Efektem tej współpracy jest powstanie specjalnej edycji modeli SEAT Ibiza i Arona – Marina Pack. Samochody te będą wyposażone w obicia siedzeń, stworzone z materiałów SEAQUAL® YARN. Dodatkowo wszystkie podłogi i wykładziny modeli Ibiza i Arona powstaną z materiału LABEL blue by BORGERS® pochodzącego z recyklingu.

– Marka SEAT od lat zaangażowana jest w poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań dla realizacji celów związanych ze zrównoważonym rozwojem. Projekty takie jak wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu nie tylko pomagają firmie w osiągnięciu tych celów, ale także przyczyniają się do ciągłego oczyszczania mórz, rzek i oceanów. Jesteśmy zdeterminowani, aby pomóc w oczyszczaniu Morza Śródziemnego, które jest nam niezwykle bliskie – wyjaśnia dr Werner Tietz, wiceprezes wykonawczy ds. badań i rozwoju w SEAT i CUPRA.

SEAQUAL INITIATIVE i LABEL blue by BORGERS® współpracują z organizacjami pozarządowymi, rybakami, władzami i społecznościami lokalnymi, aby pomóc w oczyszczaniu mórz i oceanów. Śmieci morskie zanieczyszczające plaże, dno oceanu i mórz oraz wody powierzchniowe  są zbierane w ramach programów sprzątania tych terenów. Powstałe z recyklingu tworzywo wykorzystywane jest do produkcji materiału SEAQUAL® YARN na obicia siedzeń samochodów hiszpańskiej marki, a poliestrowe włókna LABEL blue by BORGERS® użyte zostaną do pokrycia podłóg oraz tworzenia wykładzin w samochodach marki SEAT.

Produkcja specjalnej edycji modeli SEAT Ibiza i Arona Marina Pack rozpocznie się w czerwcu 2023 roku.

Warto wiedzieć

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Przedstawiciele firm motoryzacyjnych obecnych na polskim rynku przejawiają pesymizm oceniając zarówno obecną, jak i przyszłą sytuację branży.

Wskaźnik nastrojów menedżerów branży motoryzacyjnej wynosi 46 punktów i jest niższy aż o 23 punkty w porównaniu z wynikami badania przeprowadzonego w połowie 2021 roku. Z najnowszej edycji badania PZPM i KPMG pt. „Barometr nastrojów menedżerów firm motoryzacyjnych” wynika, że większość przedstawicieli branży nie spodziewa się zahamowania rozwoju elektromobilności – prognozując że do 2030 roku więcej niż co trzeci samochód osobowy będzie ładowany z gniazdka.

Światowy kryzys na rynku półprzewodników spowodował spadek sprzedaży w 8 na 10 firmach motoryzacyjnych działających na polskim rynku.

Technologia w motoryzacji

Technologia w motoryzacji odgrywa kluczową rolę w rozwoju nowoczesnych pojazdów, poprawie bezpieczeństwa, efektywności paliwowej i komfortu podróży. Oto kilka kluczowych obszarów, w których technologia ma istotny wpływ na branżę motoryzacyjną:

  1. Elektryfikacja: Rozwój pojazdów elektrycznych jest jednym z najważniejszych trendów w motoryzacji. Elektryczne samochody są bardziej ekologiczne, ponieważ nie emitują gazów cieplarnianych ani innych zanieczyszczeń. Postęp w technologii baterii, takich jak baterie litowo-jonowe, umożliwia zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych.
  2. Autonomiczne pojazdy: Technologie autonomiczne umożliwiają samodzielne poruszanie się pojazdów bez udziału kierowcy. Systemy te wykorzystują zaawansowane czujniki, kamery, radar i sztuczną inteligencję do analizy otoczenia i podejmowania decyzji podczas jazdy.
  3. Connectivity (łączność): Samochody stały się coraz bardziej połączone z internetem, co umożliwia dostęp do różnych usług online, nawigacji w czasie rzeczywistym, integracji z smartfonami oraz zdalnego monitorowania i zarządzania pojazdem.
  4. Technologie bezpieczeństwa: W motoryzacji rozwijane są zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy antykolizyjne, ostrzeżenia o martwym polu, asystenty parkowania, systemy monitorowania zmęczenia kierowcy i wiele innych, mających na celu zminimalizowanie ryzyka wypadków drogowych.
  5. Efektywność paliwowa: Badania nad nowymi technologiami silników i alternatywnymi źródłami napędu mają na celu zwiększenie efektywności paliwowej pojazdów. Do tego celu wykorzystuje się hybrydowe rozwiązania, paliwa alternatywne (np. wodór), a także rozwija się coraz bardziej zaawansowane silniki spalinowe.
  6. Design i materiały: Technologia wpływa także na projektowanie pojazdów i używane materiały. Wykorzystanie lekkich materiałów, takich jak włókna węglowe czy aluminium, pomaga w zwiększeniu efektywności paliwowej i osiągach pojazdu.
  7. E-mobilność i ładowanie: Rozwój infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych staje się coraz ważniejszy, aby umożliwić szybkie i wygodne ładowanie baterii. Technologie ładowania, zarówno w domu, jak i na stacjach publicznych, są obszarem intensywnego rozwoju.
  8. Sztuczna inteligencja (AI): AI znajduje zastosowanie w różnych obszarach motoryzacji, w tym w systemach autonomicznych, systemach bezpieczeństwa, analizie danych diagnostycznych i prognozowaniu konserwacji pojazdów.

W miarę postępu technologicznego można spodziewać się dalszych innowacji, które będą kształtować przyszłość branży motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *