Technologia

CUPRA i Elli – elektryfikacja w zasięgu ręki

  • Elli – dostawca energii i rozwiązań w zakresie ładowania – sprawia, że eksploatacja zeroemisyjnego modelu CUPRA Born jest łatwiejsza, niezawodna i całkowicie bezproblemowa.
  • Oferta ładowarek Elli, dedykowana wymagającym klientom, dostępna jest w trzech wariantach: Charger, Charger Connect i Charger Pro.
  • Wszystkie rozwiązania Elli są kompatybilne z modelem CUPRA Born oraz umożliwiają ładowanie z mocą do 11 kW.

Energia to mobilność, a tę gwarantuje Elli – dostawca rozwiązań w zakresie ładowania pojazdów elektrycznych. Dzięki ofercie marki eksploatacja zeroemisyjnego modelu CUPRA Born jest łatwiejsza, niezawodna i całkowicie bezproblemowa. Portfolio marki obejmuje trzy rozwiązania: Charger, Charger Connect i Charger Pro. Wszystkie modele są kompatybilne z aktualnymi i przyszłymi modelami aut elektrycznych wyposażonymi w złącze typu 2 oraz umożliwiają ładowanie z mocą do 11 kW. Oferta ta skierowana jest głównie do właścicieli domów i najemców z własnym miejscem postojowym, zainteresowanych innowacyjnymi rozwiązaniami w zakresie mobilności.

Funkcjonalne rozwiązania

Urządzenia różnią się od siebie dodatkowymi funkcjami, dzięki którym klient ma możliwość wyboru idealnej wersji do swoich indywidualnych potrzeb. Model Charger, jest prostym i ekonomicznym rozwiązaniem przyspieszającym ładowanie w domu. Urządzenie oferuje zintegrowany kabel (4,5 m lub opcjonalnie 7,5 m) i umożliwia ładowanie nawet 8-krotnie szybsze niż ze zwykłego gniazdka dzięki czemu model CUPRA Born z akumulatorem o pojemności 58 kWh można naładować do pełna w około 6 godzin.

Bardziej zaawansowaną wersją jest wallbox Charger Connect – dzięki połączeniu z Wi-Fi możliwe jest sterowanie ładowarką za pomocą aplikacji z dowolnego miejsca. Dodatkowo w tej wersji można dodatkowo skonfigurować dostęp za pomocą karty RFID.  Nie trzeba się również martwić o aktualizację urządzenia, gdyż można to zrobić zdalnie. Z kolei podobnie jak w przypadku wersji Charger, urządzenie zawiera w standardzie zintegrowany kabel 4,5 m lub opcjonalnie 7,5 m.

Optymalnym rozwiązaniem oferowanym przez markę CUPRA jest Charger Pro, czyli wysokiej klasy urządzenie do ładowania w domu, skierowane dla kierowców samochodów służbowych lub tych, którzy chcą dokładnie wiedzieć, ile prądu zużyto do ładowania samochodu w domu. Udogodnienia jakie zapewnia to m.in. dostęp do Internetu w standardzie 4G/LTE oraz licznik energii z certyfikatem MID. Podobnie jak wersja Charger Connect urządzenie zapewnia monitorowanie, kontrolowanie i dokumentowanie procesów ładowania bezpośrednio przez aplikację, ochronę dostępu dzięki karcie RFID oraz komunikację EEBUS do inteligentnego zarządzania energią.

– Sprzedaż wallboxów prowadzą nie tylko autoryzowani dealerzy naszej marki, a urządzenie można także kupić za pośrednictwem naszej strony internetowej (https://cupra.elli.eco/pl-PL/shop). Pod tym adresem znaleźć można także odpowiedzi na szereg pytań, związanych z zakupem czy instalacją urządzenia – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR Managerka marek SEAT i CUPRA.

Szerokie portfolio rozwiązań Elli

Zatrudniając około 300 pracowników, Elli dba o wszystko, co jest istotne dla klientów. Marka Ellie wsólpracujaca z Grupą Volkswagen oferuje szerokie portfolio rozwiązań w zakresie energii i ładowania w Europie, a także działa jako dostawca usług mobilnościowych. Jej aktualna oferta obejmuje własne wallboxy i mobilne stacje ładowania Flexpole, a także usługi ładowania oraz innowacyjne i elastyczne stawki za energię odnawialną. Elli to także rozwiązania cyfrowe i usługi zaprojektowane w celu stworzenia bezproblemowych doświadczeń na publicznych stacjach ładowania.

Warto wiedzieć

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Nad Wisłą znajdują się liczne zakłady produkcyjne takich marek jak Inter Cars, Toyota Motor Poland czy Mercedes-Benz. Volkswagen Poznań wyprodukował od stycznia 2022 roku już 40 881 samochodów. W 2016 roku Mercedes-Benz zdecydował się wybrać Jawor w województwie dolnośląskim na lokalizację zakładu produkcyjnego o wartości 500 milionów euro. Na Dolnym Śląsku, w Kobierzycach, znajduje się największa w Europie fabryka baterii litowo-jonowych, które są niezbędne do produkcji pojazdów elektrycznych. Rozwijane są tam samoobsługowe linie produkcyjne wykorzystujące sztuczną inteligencję. Ponadto, szwedzki producent baterii do e-pojazdów, Northvolt, poinformował w lutym 2021 o budowie fabryki w Gdańsku. Koniec pierwszego etapu inwestycji o łącznej wartości 200 milionów dolarów zaplanowano na przełom 2022 i 2023 roku. 

Inwestorzy z branży motoryzacyjnej w Polsce mogą korzystać z preferencyjnych przepisów podatkowych i dotacji, które są różnymi formami pomocy publicznej. Wśród środków wspierających znajdują się zwolnienia z podatku dochodowego dla inwestycji oraz podatku od nieruchomości w Specjalnych Strefach Ekonomicznych, a także pomoc oferowana w ramach programów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej, które mają wspierać prace badawczo-rozwojowe. 

W pierwszym półroczu 2022 roku zarejestrowano w Polsce 212,4 tys. nowych samochodów osobowych – o 12,3% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Gorsze wyniki sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-18,3%), samochodów ciężarowych (-2,5%), przyczep i naczep (-8%) oraz autobusów (-8,9%).

Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w ciągu 6-ciu miesięcy 2022 roku zarejestrowano blisko 87 tys. tego typu pojazdów, o 10,3% więcej niż w analogicznym okresie 2021 roku.

Produkcja pojazdów samochodowych w Polsce w ciągu pierwszego półrocza 2022 roku wyniosła 214,3 tys. sztuk – co oznacza spadek o 14,6% rok do roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *