Serwis

NRF dołącza do drużyny Q Service Castrol

Sieć Q Service Castrol zyskała nowego partnera – do szerokiego grona firm wspierających warsztaty zrzeszone pod logiem „Q” dołącza NRF. Jakie dodatkowe korzyści przyniesie to członkom organizacji?

NRF to firma z blisko 100-letnią tradycją. To wiodący producent i dostawca produktów z zakresu zarządzania temperaturą silnika oraz kabiny. Produkty te znajdują zastosowanie głównie w samochodach osobowych i dostawczych oraz pojazdach ciężarowych i autobusach. Poza tym NRF jest obecny również w sektorach agro, kolejowym, morskim jak i przemyśle.

NRF pierwotnie kojarzony był z produkcją chłodnic, jednak dziś dostarcza znacznie szerszy wybór blisko 12.000 części. Firma w swojej ofercie posiada również m.in. kompresory klimatyzacji, skraplacze, osuszacze, parowniki, dmuchawy kabiny, wentylatory, zbiorniki wyrównawcze. Dodatkowo w ofercie znajdują się także zawory i moduły EGR, przewody turbo oraz cała gama czujników m.in. temperatury oraz ciśnienia spalin, temperatury cieczy chłodzącej i poziomu płynu chłodzącego. Marka kładzie ogromny nacisk na jakość i bezpieczeństwo swoich produktów. Każdego dnia produkty NRF trafiają do klientów w ponad 80 krajach na całym świecie.

– Dołączenie do szerokiego składu Q Service Castrol marki NRF jest dla sieci ogromnym wyróżnieniem. Firma doskonale uzupełnia naszą ofertę w zakresie termiki i pozwala oferować warsztatom zrzeszonym w naszej sieci wsparcie w zakresie doboru części, potrzebne szkolenia oraz rynkowe nowości. To potwierdzenie słuszności naszych działań oraz ogromna dawka motywacji do dalszego rozwoju – mówi Marta Ciesielska, Kierownik Działu Sieci Serwisowych Inter Cars SA

– Bardzo mnie cieszy, że mogliśmy podpisać umowę o współpracy pomiędzy siecią Q-Service, a firmą NRF. Jestem przekonany, że przedstawiciele zrzeszonych warsztatów bardzo szybko odczują korzyści z tej współpracy, m.in. dzięki dostępowi do szerokiej gamy produktów jak i wsparcia technicznego oferowanego przez dział wsparcia NRF – mówi Łukasz Piątek, Dyrektor Handlowy NRF w EE & Italy

Q Service Castrol to dziś blisko 600 warsztatów, które każdego dnia wspierane są przez połączone siły Inter Cars i Castrol. Do pozostałych partnerów sieci należą: Varta, Bosch, Continental, Semperit, ATE, Contitech oraz marki wchodzące w skład ZF Aftermarket – TRW, LEMFÖRDER i SACHS.

Warto wiedzieć

Od momentu rosyjskiej inwazji na Ukrainę znacząco wzrosły ceny metali używanych do produkcji samochodów – od aluminium w nadwoziu, palladu w katalizatorach, po nikiel w akumulatorach. Wojna zahamowała również dostawy niezwykle istotnych wiązek przewodów, które są produktem niezbędnym do budowy samochodów.

Ukraina jest ich głównym zaopatrzeniowcem, co już teraz doprowadziło do zawieszenia produkcji w kilku europejskich zakładach. Według danych AlixPartners i Comtrade, z Ukrainy pochodzi prawie 7 proc. wszystkich wiązek importowanych do Unii Europejskiej.

Co więcej, Ukraina odgrywa kluczową rolę w produkcji gazów niezbędnych do wytwarzania półprzewodników, takich jak krypton, argon, ksenon oraz przede wszystkim neon – z tego państwa pochodzi aż 70% ogólnoświatowej produkcji neonu. Warto dodać, że po aneksji Krymu w 2014 r. ceny neonu wzrosły aż 7-krotnie.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Według danych pochodzących z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców w 2021 roku dokonano ponad 1,7 mln rejestracji nowych pojazdów, z czego aż 1,3 mln to samochody osobowe. W tym samym roku wydano ponad 372 tys. dokumentów prawa jazdy. Na rynku polskim dominują samochody stare.

Pod koniec 2020 roku aż 40% samochodów osobowych zarejestrowanych w Polsce miało ponad 20 lat, natomiast 38,3% miało od 11 do 20 lat. Dominującym typem pojazdów jest benzyna. W 2020 roku pojazdy z silnikami benzynowymi stanowiły 45% polskiego rynku samochodów. Na drugim miejscu z 40% były diesel, na trzecim miejscu uplasowało się LPG z 14%. Natomiast pojazdy z napędem hybrydowym to jedynie 1%.

Raport za rok 2020 pt. “Branża Motoryzacyjna” przygotowany przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego (PZPM) podaje, że w polskich fabrykach w 2020 roku wyprodukowano 428 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To spadek o 31,2% w porównaniu z rokiem wcześniejszym, będący wynikiem czasowego zastopowania gospodarki w związku z pandemią COVID-19.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *