Technologia

CUPRA Leon – samochód ze sportowym DNA

  • CUPRA Leon to samochód, który stanowi połączenie sportowego charakteru marki, wyrafinowanego designu oraz komfortu podróży. Prędkość 100 km/godz. uzyskuje w 5,7 sekundy, a maksymalnie rozpędzi się do 250 km/godz.
  • Pojazd zdobył 5 gwiazdek w testach zderzeniowych NCAP, co plasuje go wśród najbezpieczniejszych aut marki z hiszpańskim rodowodem.
  • Aktualnie model w wersji silnika 150 KM dostępny jest dla klientów w specjalnej ofercie promocyjnej z ratą leasingu od 1413 zł netto miesięcznie bez wpłaty własnej.

Hiszpańska marka motoryzacyjna CUPRA w swojej ofercie posiada modele, odpowiadające zróżnicowanym oczekiwaniom kierowców. Jednym z najczęściej wybieranych samochodów jest CUPRA Leon, który w portfolio producenta z Martorell widnieje od 2020 roku Początkowo CUPRA wprowadziła pojazd na rynek w czterech wariantach, sukcesywnie powiększając gamę tego modelu o nowe wersje silnikowe i opcje wyposażenia.

Obecnie CUPRA Leon dostępna jest w szerokiej gamie układów napędowych – wśród nich znajdują się trzy wersje silnika elektrycznego, wersje benzynowe (TSI), dwa warianty typu plug-in oraz układ z technologią Mild-Hybrid. Kierowcy mają w ofercie do wyboru warianty z silnikiem 2.0 TSI 300 KM, 2.0 TSI 310 KM Sportstourer, 1.4 e-HYBRID 245 KM DSG, e-HYBRID 204 KM oraz najnowszym eTSI 150 KM DSG.

Mariaż sportowego DNA i systemów bezpieczeństwa

CUPRA Leon łączy sportowy charakter marki z unikalną stylistyką i komfortem oraz praktycznością podczas jazdy. Samochód do 100 km/godz. rozpędza się w zaledwie 5,7 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Model dzięki zastosowaniu wyszukanych elementów jest prawdziwą gratką dla miłośników pojazdów o wysokich osiągach. Dynamiczną linię sylwetki samochodu uzyskano dzięki zaprojektowanemu dużemu przedniemu spoilerowi i wlotom powietrza, jak również osłonom progów. Ciemne chromowane elementy wykończenia, jak np. boczne lusterka stanowią z kolei kontrast z kolorem nadwozia.

CUPRA Leon wyróżnia się bogatym wyposażeniem, m.in. pełnym oświetleniem LED, sportowym zawieszeniem, fotelami kubełkowymi, systemem bezkluczykowego dostępu czy oświetleniem ambientowym.

Wyjątkowy design auta został zaakcentowany dzięki dostępnym pakietom kolorystycznym: metalizowanym lakierom Magnetic Tech, Midnight Black i Nevada White, niemetalizowanemu Candy White, dwóm specjalnym kolorom Desire Red i Graphene Grey oraz wersjom matowym lakierów – Magnetic Tech Matt i Petrol Blue Matt.

Inżynierowie CUPRY zastosowali w Leonie nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne m.in. w nadwoziu. Przednie zawieszenie samochodu zostało oparte na kolumnach MacPhersona, natomiast tylne zawieszenie wielowahaczowe wyposażono w specjalne sprężyny i amortyzatory, które zapewniają komfort i wygodę w trakcie codziennej jazdy, a także elastyczność przy bardziej wymagających warunkach na drodze. Dodatkowo hamulce Brembo pomagają kierowcy podczas wykonywania manewrów na zakrętach.

Ponadto, progresywny układ kierowniczy pozwala kierującemu zachować maksymalną elastyczność, nawet na najbardziej wymagającej nawierzchni. Za pośrednictwem kierownicy do kierowcy trafia informacja zwrotna dotycząca panujących warunków na jezdni.

W samochodzie można znaleźć również szereg najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa i wirtualnych asystentów, jak np. proaktywny tempomat z funkcją dostosowania prędkości jazdy do znaków drogowych i danych nawigacji, asystent aktywnego utrzymania pasa ruchu Lane Assist Plus czy asystent jazdy w korku. Między innymi dzięki tym udogodnieniom, CUPRA Leon zdobyła 5 gwiazdek w testach zderzeniowych NCAP, które są gwarantem bezpieczeństwa danego pojazdu.

CUPRA Leon 150 KM w specjalnej ofercie promocyjnej

Jazda CUPRĄ Leon potrafi wyzwalać intensywne emocje – od fascynacji czy zauroczenia po pożądanie. To właśnie wokół tych haseł marka zorganizowała kampanię online, której główne hasło brzmi “CUPRA Leon. Rozpala emocje”. W aktualnym pakiecie promocyjnym, samochód w wersji silnikowej 150 KM dostępny jest w sprzedaży z ratą leasingu od 1443 zł netto miesięcznie, bez wpłaty własnej. Promocja obowiązuje do końca czerwca.

Warto wiedzieć

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *