Lucas di Grassi najnowszym ambasadorem marki CUPRA

  • Brazylijski kierowca dołączył do CUPRA Tribe, wzmacniając tym samym obecność hiszpańskiej marki w świecie e-racingu.
  • Di Grassi jest pasjonatem elektrycznych sportów motorowych i bierze udział w zawodach Formuły E od samego początku tej dyscypliny.
  • 13 stycznia di Grassi zasiadł za kierownicą obok Nico Müllera podczas inauguracyjnego wyścigu ABB FIA Formuła E 2024 w Mexico City.

Drużyna CUPRA Tribe powitała w swoich szeregach Lucasa di Grassi, najbardziej utytułowanego kierowcę Formuły E w historii tych zawodów. Brazylijski kierowca został oficjalnym ambasadorem marki i dołączył do zespołu ABT CUPRA FE w nowym sezonie Formuły E, który rozpoczął się 13 stycznia w Mexico City.

CUPRA Tribe to przede wszystkim duch walki i nietuzinkowy sposób myślenia, a Lucas współdzieli wartości naszej marki. Cieszymy się, że możemy powitać go wśród nas. Di Grassi wzmocni obecność marki w świecie e-wyścigów. Wierzymy, że dzięki bogatemu doświadczeniu i pasji razem z nim będziemy osiągać jeszcze lepsze wyniki w zawodach Formuły E – stwierdził Sven Schuwirth, dyrektor operacyjny CUPRA.

Lucas di Grassi jest jedną z najbardziej znanych postaci w historii zawodów Formuły E. 40 razy na podium, 13 zwycięstw i 12 najszybszych okrążeń – takimi osiągnięciami może pochwalić się 39-letni Brazylijczyk. Jest jednym z zaledwie dwóch kierowców, którzy w każdym z sezonów przynajmniej raz stanęli na podium. W swoim trzecim sezonie (2016/2017) zdobył mistrzostwo kierowców, a rok później mistrzostwo zespołu. Co więcej, di Grassi, chcąc realizować swoją edukacyjną misję, dociera do młodszych odbiorców i pasjonatów motoryzacji za pomocą programów i podcastów. Uczy w nich na temat znaczenia elektryfikacji i zrównoważonego rozwoju.

Jestem podekscytowany rozpoczęciem nowego sezonu w Formule E z CUPRĄ. Co więcej, wspólnie pracujemy nad ulepszeniami w elektryfikacji samochodów. Wierzę, że możemy stworzyć ciekawą i ekscytującą przyszłość przede wszystkim dla młodego pokolenia – przyznał Lucas di Grassi.

Wraz ze szwajcarskim kierowcą Nico Müllerem, Brazylijczyk podjął wyzwanie prowadzenia w obecnym sezonie Formuły E pojazdu Gen3. To najszybszy, najlżejszy, najmocniejszy i najbardziej wydajny elektryczny oraz jednomiejscowy samochód wyścigowy, jaki kiedykolwiek powstał. Zespół ABT CUPRA wystartował na torze Autódromo Hermanos Rodríguez w Mexico City, otwierając tym samym sezon 2024, podczas rundy, która odbyła się 13 stycznia.

Warto wiedzieć

Rozwój rynku motoryzacyjnego w Polsce i Europie w najbliższych latach upływał będzie pod znakiem unijnej propozycji “Fit for 55”. Celem tej propozycji jest zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 55% do 2030 roku. Dzięki czemu UE zakłada osiągnięcie ostatecznie neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla do 2050 roku. Aby osiągnąć ten poziom, konieczne byłoby wyeliminowanie tradycyjnych napędów i zastąpienie ich zeroemisyjnymi już do 2030 roku. Oznacza to również, że pojazdy niespełniające tych wymogów musiałyby zniknąć z rynku europejskiego po 2035 roku.

Dodatkowo, wskazuje się potrzebę większej cyfryzacji polskiego rynku motoryzacyjnego. Dotychczas kanały kontaktu z klientem i sprzedaży opierały się na punktach stacjonarnych. Pandemia wymusiła zmianę tego modelu i pokazała potencjał wirtualnej sprzedaży samochodów, zarówno dystrybutorom, jak i klientom. Ci drudzy zachęceni są do zakupu pojazdu online między innymi dzięki gwarancji satysfakcji, konkurencyjnym cenom, zaufaniu do marki oraz możliwości ulepszeń po zakupie.

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

W pierwszym kwartale 2022 roku zarejestrowano 102 tys. nowych samochodów osobowych – o 13,4% mniej w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Spadek sprzedaży zanotowały również segmenty samochodów dostawczych (-12,3%), samochodów ciężarowych (-3,4%) oraz przyczep i naczep (-2,8%). Wzrosła natomiast sprzedaż samochodów osobowych z napędami alternatywnymi – w pierwszym kwartale 2022 r. w Polsce zarejestrowano 42 tys. tego typu pojazdów, o 13,5% więcej niż rok wcześniej.

Bardzo niepokojące wskaźniki odnotowano w obszarze produkcji pojazdów. W ciągu pierwszych trzech miesięcy 2022 roku w Polsce wyprodukowano zaledwie 90 tys. pojazdów – co oznacza spadek aż o 33,4% rok do roku. To najniższy od lat wynik pierwszych trzech miesięcy roku.  

Technologia w motoryzacji

Technologia w motoryzacji odgrywa kluczową rolę w rozwoju nowoczesnych pojazdów, poprawie bezpieczeństwa, efektywności paliwowej i komfortu podróży. Oto kilka kluczowych obszarów, w których technologia ma istotny wpływ na branżę motoryzacyjną:

  1. Elektryfikacja: Rozwój pojazdów elektrycznych jest jednym z najważniejszych trendów w motoryzacji. Elektryczne samochody są bardziej ekologiczne, ponieważ nie emitują gazów cieplarnianych ani innych zanieczyszczeń. Postęp w technologii baterii, takich jak baterie litowo-jonowe, umożliwia zwiększenie zasięgu pojazdów elektrycznych.
  2. Autonomiczne pojazdy: Technologie autonomiczne umożliwiają samodzielne poruszanie się pojazdów bez udziału kierowcy. Systemy te wykorzystują zaawansowane czujniki, kamery, radar i sztuczną inteligencję do analizy otoczenia i podejmowania decyzji podczas jazdy.
  3. Connectivity (łączność): Samochody stały się coraz bardziej połączone z internetem, co umożliwia dostęp do różnych usług online, nawigacji w czasie rzeczywistym, integracji z smartfonami oraz zdalnego monitorowania i zarządzania pojazdem.
  4. Technologie bezpieczeństwa: W motoryzacji rozwijane są zaawansowane systemy bezpieczeństwa, takie jak systemy antykolizyjne, ostrzeżenia o martwym polu, asystenty parkowania, systemy monitorowania zmęczenia kierowcy i wiele innych, mających na celu zminimalizowanie ryzyka wypadków drogowych.
  5. Efektywność paliwowa: Badania nad nowymi technologiami silników i alternatywnymi źródłami napędu mają na celu zwiększenie efektywności paliwowej pojazdów. Do tego celu wykorzystuje się hybrydowe rozwiązania, paliwa alternatywne (np. wodór), a także rozwija się coraz bardziej zaawansowane silniki spalinowe.
  6. Design i materiały: Technologia wpływa także na projektowanie pojazdów i używane materiały. Wykorzystanie lekkich materiałów, takich jak włókna węglowe czy aluminium, pomaga w zwiększeniu efektywności paliwowej i osiągach pojazdu.
  7. E-mobilność i ładowanie: Rozwój infrastruktury ładowania dla pojazdów elektrycznych staje się coraz ważniejszy, aby umożliwić szybkie i wygodne ładowanie baterii. Technologie ładowania, zarówno w domu, jak i na stacjach publicznych, są obszarem intensywnego rozwoju.
  8. Sztuczna inteligencja (AI): AI znajduje zastosowanie w różnych obszarach motoryzacji, w tym w systemach autonomicznych, systemach bezpieczeństwa, analizie danych diagnostycznych i prognozowaniu konserwacji pojazdów.

W miarę postępu technologicznego można spodziewać się dalszych innowacji, które będą kształtować przyszłość branży motoryzacyjnej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *