Wiadomości

SEAT Ateca – za co kierowcy pokochali ten model?

  • Ateca to pierwszy SUV w historii hiszpańskiego producenta i jednocześnie drugi najpopularniejszy model SEAT-a.
  • Na tle konkurentów wyróżnia się stylistyką i dynamicznym charakterem, dzięki czemu ten kompaktowy SUV stał się jednym z najlepiej sprzedających się samochodów na globalnym rynku motoryzacyjnym. Samochód od czasu premiery w 2017 roku osiągnął sprzedaż na poziomie 481 585 egzemplarzy.
  • SEAT Ateca dostępny jest na rynku w czterech wersjach silnikowych oraz czterech opcjach wyposażenia z licznymi opcjami dodatkowymi.

Zaraz po premierze, SEAT Ateca został wyróżniony nagrodą „Best Buy Car in Europe 2017” w międzynarodowym konkursie AUTOBEST. Werdyktem jury AUTOBEST, pierwszy SUV SEAT-a okazał się najlepszym europejskim autem pod względem połączenia designu, dynamiki, technologii oraz stosunku ceny do jakości. Nagroda dla SEAT-a Ateca była wstępem do niezwykle udanego początku ofensywy produktowej hiszpańskiego producenta i dowodem na to, że samochody z Martotell stanowią wyróżniającą się propozycję na motoryzacyjnej scenie.

– Zaawansowane technologie i dynamiczny design sprawiły, że SEAT Ateca zyskał uznanie zarówno wśród konsumentów, jak i ekspertów branżowych. Ateca cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku motoryzacyjnym w Europie, w tym także na rynku, z którego się wywodzi. Od momentu premiery, ten kompaktowy SUV zdobył liczne pozytywne recenzje i stał się jednym z najchętniej wybieranych modeli przez kierowców – mówi Katarzyna Dziomdziora, PR Manager marek SEAT i CUPRA.

Pół miliona nabywców w Europie

Wszystko dzięki wyjątkowemu designowi i zaawansowanym technologiom na pokładzie. Eleganckie linie i wyraźnie sportowy charakter nadają Atece niepowtarzalną tożsamość, którą podkreśla wersja z napędem na wszystkie koła 4Drive, jedna z najbardziej wydajnych na rynku. Stabilne i wygodne prowadzenie w każdej sytuacji doskonale współgra z jego terenowym charakterem.

Kierowcy doceniają także fakt, że pod dynamiczną karoserią kryje się również najnowocześniejsza technologia, która gwarantuje nie tylko wydajność, ale także oszczędność paliwa. Innowacyjne silniki Ateca spełniają najwyższe normy emisji spalin.

Aktualnie SEAT Ateca jest dostępny w czterech wersjach silnikowych. Są to silniki benzynowe 1,0 TSi 110 KM, 1,5 TSi 150 KM, 2,0 TSi 190KM oraz Diesel 2,0 TDi 150 KM.

Wygoda i bezpieczeństwo

Ergonomiczne fotele i intuicyjnie rozmieszczone elementy wnętrza, zaprojektowane z myślą o maksymalnym komforcie i funkcjonalności, zapewniają wygodną i przyjemną jazdę. Dodatkowe schowki i pojemny bagażnik pomagają utrzymać porządek i zapewniają dużo miejsca na bagaż.

SEAT Ateca to nie tylko wyjątkowy design i funkcjonalność, ale także zaawansowane systemy bezpieczeństwa, które chronią zarówno kierowcę, jak i pasażerów. Systemy wspomagające jazdę oraz asystent parkowania to tylko niektóre z wielu elementów, które zapewniają maksymalny poziom bezpieczeństwa podczas każdej trasy. SEAT zadbał również o zaawansowane systemy multimedialne i łączności, które umożliwiają kierowcy korzystanie z różnych funkcji samochodu i smartfona bez rozpraszania uwagi na drodze.

Model dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia Reference, Style, Xperience oraz FR.

Warto wiedzieć

Co – oprócz aspektu wysokich kwalifikacji i dostępności pracowników - czyni Polskę wyjątkową dla branży motoryzacyjnej?

  • Dostępność Transportowa – Zrealizowane (3 249 km) oraz planowane (4 400 km) w najbliższych latach inwestycje w rozwój autostrad i dróg ekspresowych przełożą się wkrótce na 5. pozycję Polski w Europie pod względem długości sieci dróg najwyższej kategorii (wyprzedzając Wielką Brytanię). Także znaczące inwestycje w rozwój terminali portowych, szczególnie kontenerowych - pozwoliło na pozyskanie przez polskie porty regularnych połączeń obsługiwanych przez największe statki z Azją i resztą Europy. De facto, polskie porty stają się bramą dla transportu morskiego dla krajów regionu.
  • Możliwości Kooperacyjne – Obecność ponad 660 firm poddostawczych z certyfikatem IATF 16949:2016, jak również cztery fabryki pojazdów samochodowych (2 x VW Pojazdy Użytkowe, FCA oraz Grupa PSA z fabryką Opla), 6 fabryk autobusów (Solaris, MAN, Scania, Volvo, Autosan, URSUS/AMZ) oraz jedna fabryka pojazdów ciężarowych MAN stanowią o szansach współuczestniczenia w tworzeniu wartości dodanej tego sektora. Specjalnością Polski jest produkcja silników samochodowych czego przykładem są fabryki Volkswagena, Toyoty (dwa zakłady), FCA, Opla oraz obecnie budowany zakład Daimlera. Nie bez znaczenia pozostaje również geograficzna bliskość  pozostałych krajów regionu Europy Centralnej o rozwiniętym sektorze motoryzacyjnym,
  • E-Mobilność – Oficjalnym priorytetem dla kraju jest rozwój elektromobilności. Specjalne programy ulg oraz dofinansowania dla producentów (program E-bus), jak również wspierające rozwój infrastruktury na rzecz e-mobilności stworzą dodatkowe szanse biznesowe. Szacowana łączna wartość programów związanych z tym zagadnieniem może wynieść w okresie najbliższych dziesięciu lat nawet 19,4 mld PLN.
  • Efektywność Finansowa – Atrakcyjny system zachęt inwestycyjnych obejmujący bezpośrednie wsparcie gotówkowe oraz zwolnienia podatkowe to jeden z elementów mających wpływ na wyniki finansowe. Niemniej ważna jest także organizacja pracy oraz pozostałe koszty operacyjne, które w Polsce pozostają na konkurencyjnym poziomie. Przykładowo, w zakresie obciążeń z tytułu ubezpieczeń społecznych procentowa wielkość narzutu na wynagrodzenia brutto płatna przez pracodawcę osiąga w Polsce drugi najniższy poziom wśród krajów regionu.
  • Działalność B+R – Dojrzały ekosystem współpracy z uczelniami oraz wysoka jakość kształcenia stwarzają solidne podwaliny pod rozwój działalności badawczo-rozwojowej. Centra B+R takich firm jak ZF TRW, Delphi, Wabco, Faurecia, Nexteer, Tenneco, Eaton, Valeo, Mahle, GKN Driveline są tego dobrym przykładem.

Poza bezpośrednimi skutkami wojny, w 2022 roku rynek motoryzacyjny w Polsce może być pod wpływem wielu czynników, między innymi rosnącej inflacji, problemów podażowych czy zmian podatkowych. Ponadto branże czekają znaczne podwyżki cen samochodów i stabilizacja sprzedaży, pojawienie się nowych produktów na rynku finansowania pojazdów i spadek udziału klasycznego leasingu, a także wzrost rynku elektryków.

Wciąż utrzymują się także problemy w dostawie mikroprocesorów, dostępności magnezu, czy też zaburzeń w łańcuchu dostaw, które w ubiegłych latach przyczyniły się do utrudnień w dostępności aut.

Podwyżki cen spowodowane są przede wszystkim ograniczeniami w produkcji samochodów na całym świecie – efekt będzie jeszcze większy po zamknięciu fabryk zlokalizowanych na terenie Rosji. W Europie dodatkowym czynnikiem stymulującym wzrost cen są zaostrzające się normy emisyjne nałożone przez UE, jak również wymogi dotyczące obowiązkowego wyposażenia pojazdów w automatyczne systemy bezpieczeństwa.

W ostatniej dekadzie Polski przemysł motoryzacyjny odnotował 100% wzrost mierzony produkcją sprzedaną. Ten niebagatelny sukces, czyniący motoryzację drugim największym sektorem przemysłowym w Polsce (10,1% udziału), nie jest kwestią przypadku, ale rezultatem konsekwentnej pracy przedsiębiorców oraz atrakcyjności inwestycyjnej kraju.

Zarówno w wymiarze liczb bezwzględnych, jak również w ujęciu jakościowym Polska w tej części Europy to kraj o największej liczbie osób w wieku produkcyjnym posiadających solidne wykształcenie techniczne, zarówno na poziomie średnim jak i wyższym. 1,4 mln studentów, z czego ponad 300 tys. na kierunkach inżynierskich stanowi potencjał, który przekłada się bezpośrednio na znakomite wyniki finansowe oraz jakościowe firm inwestujących w Polsce.

Aspekt wielkości kraju, jego zróżnicowania regionalnego i dostępu do zasobów kadrowych jest szczególną przewagą Polski w regionie Europy Centralnej w czasie kiedy walka o talenty przekłada się bezpośrednio na możliwość dalszego rozwoju firm motoryzacyjnych.

Warto zauważyć, iż wydajność pracy na jednego zatrudnionego w sektorze motoryzacyjnym w Polsce wyniosła w 2016 r. 770,9 tys. PLN, co pozycjonuje motoryzację wśród najbardziej wydajnych sektorów przemysłu przetwórczego.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *